Pregled bibliografske jedinice broj: 1023420
Percepcija budućih odgojitelja o predškolskome odgoju izvan Republike Hrvatske
Percepcija budućih odgojitelja o predškolskome odgoju izvan Republike Hrvatske, 2019., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Slavonski Brod
CROSBI ID: 1023420 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija budućih odgojitelja o predškolskome odgoju izvan Republike Hrvatske
(Perception of Future Preschool Teachers about Preschool Upbringing outside of Croatia)
Autori
Jelenc, Adela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Slavonski Brod
Datum
26.09
Godina
2019
Stranica
44
Mentor
Dubovicki, Snježana
Ključne riječi
odgoj, obrazovanje, odgojitelj, kurikulum, studije
(upbringing, education, preschool teacher, curriculum, studies)
Sažetak
Važnost teme i cilj istraživanja je sagledavanje svih prednosti i nedostataka kurikuluma za predškolski odgoj izvan Republike Hrvatske te u Republici Hrvatskoj zbog moguće implementacije najboljih prijedloga u već postojeći kurikulum predškolskoga odgoja. U radu se koristila analiza kurikuluma predškolskoga odgoja kod nas i u svijetu te smo istraživanjem sagledali sve prednosti i nedostatke kurikuluma za predškolski odgoj izvan Hrvatske te u Republici Hrvatskoj. Kao instrument istraživanja koristio se upitnik koji se sastojao od općih sociodemografskih podataka pitanja o poželjnim kompetencijama odgojitelja i načinu pridonošenje kompetencija kod studenata putem interkulturalnog obrazovanja te od nekoliko otvorenih pitanja koja zahtijevaju obrazloženje odgovora. Ispitanici su bili budući odgojitelji koji su upitnik ispunjavali putem interneta tj. putem „google forms“. Rad je fokusiran na studije "Preschool in Three Cultures" objavljene 1989. i 2009. godine. Gdje se opisuje jedinstvena metoda "Videocued multivocal Ethnography" koja se koristi u ovim studijama i predstavljaju ključna otkrića s obzirom da s od predškolskih ustanova očekuje da pripreme djecu koja će biti poznata i primjerena pripadnicima svoje kulture, a istovremeno odrastajući kako bi bila uspješna u novim oblicima društva koji ih čeka. Iako su velike razlike u svakoj zemlji, studije "Preschool in Three Cultures" pokazale su da u svakoj kulturi postoje zajednička vjerovanja koje dijeli većina učitelja iz Japana koji ih razlikuju od svojih kineskih i američkih kolege. To su bile ključne teme knjige koja je pridodala naglasak na kulturi i povijesnoj dimenziji, jer je istraživala pitanje kako i zašto nacionalni sustavi ranog djetinjstva ostaju isti i mijenjaju se s vremenom odgovora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Snježana Dubovicki
(mentor)