Pregled bibliografske jedinice broj: 1022876
Strategije aktivnog učenja u nastavi biologije
Strategije aktivnog učenja u nastavi biologije, 2008., magistarski rad, Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i kineziologije, Split
CROSBI ID: 1022876 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategije aktivnog učenja u nastavi biologije
(Active learning strategies in biology education)
Autori
Bulovan Maleš, Branka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Fakultet prirodoslovno-matematičkih znanosti i kineziologije
Mjesto
Split
Datum
10.07
Godina
2008
Stranica
156
Mentor
Rodek, Stjepan
Ključne riječi
Aktivno učenje, suradničko učenje, rad u grupi, tradicionalna nastava, efikasnost znanja
(Active learning, cooperative learning, group education, frontal education)
Sažetak
Problem kojim se bavi ovaj rad je djelotvnornost aktivnog učenja u nastavi biologije u odnosu na učenje tradicionalnim, frontalnim oblikom rada. Istraživanje je empirijsko te je metodom eksperimenta provedeno na uzorku od 76 učenika i učenica sedmih razreda Osnovne škole "Pojišan" u Splitu. Eksperiment obuhvaća rad s učenicima u kratkom intervalu, bez većih promjena i ustaljenim ritmom, podijeljenih u dvije eksperimentalne skupine (rad u grupi) i u jednu kontrolnu skupinu (frontalni oblik rada). Cilj ovog istraživanja bilo je detaljno proučavanje utjecaja suradničkog učenja (kao jedne od strategija aktivnog učenja) na uspješnost realizacije nastave biologije u osnovnoj školi. Istrumenti koi su se koristili u istraživanju su: inicijalni (predtest), finalni (završni) test i anketni upitnik. Iz dobivenih rezultata može se zaključiti da je bolji učinak i znanje pokazano iz rada tradicionalnom nastavom, dok je grupni rad pogodovao slabijim učenicima koji su na taj način nadoknađivali svoju nekreativnost i iskorištavali položaj boljih učenika u dobivanju dobrih ocjena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija