Pregled bibliografske jedinice broj: 1021576
Popularizacija znanstvenih aktivnosti kod djece rane i predškolske dobi
Popularizacija znanstvenih aktivnosti kod djece rane i predškolske dobi, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1021576 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Popularizacija znanstvenih aktivnosti kod djece rane i predškolske dobi
(Popularization of scientific activities among early and preschool age children)
Autori
Belić, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
20.09
Godina
2019
Stranica
43
Mentor
Brust Nemet, Maja
Ključne riječi
znanost, istraživačke aktivnosti, djeca, odgojitelji, znanstvenici
(science, research activities, children, preschool teachers, scientists)
Sažetak
Znanost i tehnologija u današnje su vrijeme prisutnije i razvijenije no ikad, a ipak sve se manje mladih odlučuje odabrati studij i zanimanje upravo ovog smjera. Rezultati su učenika na testovima procjene znanja u područjima prirodoslovlja i matematike ispodprosječni, stoga se u službenim dokumentima o obrazovanju, kako europskim tako i hrvatskim, naglašava važnost stjecanja kompetencija za cjeloživotno učenje, a jedna je od njih i znanstvena pismenost. Popularizacija znanosti i znanstveno opismenjavanje trebali bi se provoditi već u ranoj i predškolskoj dobi. Djeca posjeduju urođenu znatiželju i potrebu za razumijevanjem svijeta, a istraživačke aktivnosti njeguju tu potrebu te potiču djecu na razmišljanje i zaključivanje iskustvenim učenjem. Brojne se znanstvene teme mogu obrađivati u dječjem vrtiću na način primjeren dobi i sposobnostima djece te na različite načine: igrom, projektom, akcijskim istraživanjem i slično. Ipak, mnogi odgojitelji smatraju da nemaju dovoljno znanja i vještina, kao ni motivacije za provođenje znanstvenih aktivnosti u dječjem vrtiću. Rano poticanje interesa za prirodoslovlje i tehnologiju nije isključivo vezano uz vrtić. Sve je više organizacija i projekata koji djeci pokušavaju približiti znanost i potaknuti ih na bavljenje istom. Nažalost, one nisu dostupne svoj djeci jer većinom nisu besplatne, a neke od njih nisu primjerene djeci predškolske dobi. Neki autori tvrde da djeca i znanstvenici imaju mnogo toga zajedničkog, stoga znanost svakako treba pronaći svoje mjesto u predškolskoj odgojno-obrazovnoj praksi jer „biti dijete znači biti radoznao, a biti znanstvenik prije svega znači ostati dijete“ (Milotić, 2013: 16).
Izvorni jezik
Hrvatski