Pregled bibliografske jedinice broj: 1020891
Školska kurikulumska kultura usmjerena partnerstvu s lokalnom zajednicom
Školska kurikulumska kultura usmjerena partnerstvu s lokalnom zajednicom // Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Osijek, Hrvatska, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1020891 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školska kurikulumska kultura usmjerena partnerstvu s lokalnom zajednicom
(School curriculum culture directed towards partnership with the local community)
Autori
Mlinarević, Vesnica ; Tokić, Ružica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Globalne i lokalne perspektive pedagogije
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.10.2016. - 28.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kurikulum, kultura škole, partnerstvo, lokalna zajednica
(curriculum, school culture, partnership, local community)
Sažetak
Prepoznatljivost pojedine škole ogleda se u školskom kurikulumu, obilježjima nacionalnog i školskog kurikuluma kojima je moguće planirati i organizirati prepoznatljiv odgojni i obrazovni rad te aktivnosti pojedine škole. Rad daje teorijsku analizu, analizu zakonske legislative i školskih kurikuluma nekoliko osnovnih i srednjih škola Osječko-baranjske županije. Razmatra se djelovanje škole prema lokalnoj zajednici i integracija društvenih aktivnosti lokalne zajednice u odgojno-obrazovnom procesu škole. Temeljna područja školskog kurikuluma čine učinkovitost škole, proces učenja i poučavanja, školski menadžment, profesionalnost učitelja te ciljeve i strategije razvoja kvalitete. Školskim kurikulumom planiraju se aktivnosti svih predmeta, izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti i projekata. Kurikulumski pristup omogućuje autonomnost svakoj školi u planiranju i organiziranju aktivnosti te svakom nastavniku u planiranju metoda, strategija rada i načina vrednovanja te daje prepoznatljivost pojedinoj školi. Svaka škola donosi svoj kurikulum koji je usklađen s njenim optimalnim mogućnostima i zahtjevima nacionalnog kurikuluma. Školskim se kurikulumom planira suživot učenika, učitelja, roditelja, školskog menadžmenta i lokalne zajednice. Školski kurikulum je usmjeren prema kvalitetnom autonomnom radu škole, a kurikulum se razvija u skladu s društvenim potrebama. Partnerstvo škole i lokalne zajednice smanjuje međusobne razlike, socijalizira i inkulturira sudionike, potiče razvoj poduzetničkih kompetencija te je poželjno da kulturni, gospodarski i društveni događaji, u kontekstu pedagoških vrijednosti, imaju svoje mjesto u radu škole. Takav oblik interakcije zahtijeva učenički i učiteljski društveni angažman, poznavanje vrijednosti i djelatnost pojedinih institucija, poduzeća, klubova, udruga i sl., a zajedničkim radom utječe na njihovo povjerenje i partnerstvo u povezivanje sa školom. Uspješna je suradnja dvosmjerna i vodi partnerstvu, aktivno participiraju svi i stvara se repertoar projekata i aktivnosti koji unaprjeđuju kvalitetu kurikulumske kulture škole i kulturu lokalne zajednice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek