Pregled bibliografske jedinice broj: 1020560
Inicijativa za obrazovanje o otpadu – istraživanje za osnovne škole grada Zagreba
Inicijativa za obrazovanje o otpadu – istraživanje za osnovne škole grada Zagreba // 54. hrvatski i 14. međunarodni simpozij agronoma
Vodice, Hrvatska, 2019. str. 293-294 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1020560 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inicijativa za obrazovanje o otpadu – istraživanje za osnovne škole grada Zagreba
(Waste education initiative – a case study for primary schools in the city of Zagreb)
Autori
Voća, Neven ; Ribić, Bojan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
54. hrvatski i 14. međunarodni simpozij agronoma
Mjesto i datum
Vodice, Hrvatska, 17.02.2019. - 22.02.2019
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Otpad , obrazovanje, osnovne škole, anketni upitnik
(Waste, education, primary schools, questionnaire)
Sažetak
EU je prepoznala potrebu za edukacijom vezanom uz gospodarenja otpadom te u sklopu Erasmus+ projekta "Waste Education Initiative" financira razvoj obrazovnih programa u ovom području. Glavna smjernica je činjenica da se djeca trebaju obrazovati u ranoj fazi, kako bi bili osviješteni o pravilnom načinu gospodarenja otpadom. Cilj ovog rada bio je utvrditi voljnost nastavnika osnovnih škola Zagreba za dodatno angažiranje u obrazovanju o gospodarenju otpadom. Anketni upitnik proveden je od 19. rujna do 19. listopada 2018. Pristiglo je ukupno 117 odgovora i to profesora biologije, kemije i fizike ili koordinatora eko škola. Naime, 73, 5 % sudionika ankete su nastavnici u eko školama. Prema nastavnom programu potrebno je educirati djecu o obnovljivoj energiji i gospodarenju otpadom, općenito. 48, 7% učitelja ima neke materijale osigurane od strane stručne ustanove. Vanjski stručnjaci za otpad posjetili su 46, 2 % škola. Kod većine škola postoji organizirano odvojeno prikupljanje otpada (67, 5%). Kako bi se poboljšala organizacija odvojenog prikupljanja otpada, nastavnici trebaju dodatnu materijalnu (76, 1 %) i financijsku potporu (39, 3 %). Smatraju da veća osviještenost o ovoj temi (75, 2 %), odgovorno postupanje s otpadom u domu učenika (69, 2 %) i osiguranje prikladnih spremnika (66, 7 %) mogu poboljšati upravljanje otpadom u njihovoj školi. Učitelji vjeruju (77, 8 %) da će nakon obrazovanja, u budućnosti, djeca imati veće razumijevanje o potrebi preuzimanja odgovornosti za upravljanje otpadom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)
Napomena
Ovo istraživanje financirano je iz ERASMUS+ programa, projekt “Waste Education Initiative”.