Pregled bibliografske jedinice broj: 1019992
Proizvodnja slike. Igor Eškinja i umjetničko djelo kao alegorija teorije
Proizvodnja slike. Igor Eškinja i umjetničko djelo kao alegorija teorije // Fantom slobode, 2/2018 (2019), 222-230 (nije recenziran, osvrt, stručni)
CROSBI ID: 1019992 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Proizvodnja slike. Igor Eškinja i umjetničko djelo kao alegorija teorije
(Production of an image. Igor Eškinja and the artwork as an allegory of theory)
Autori
Purgar, Krešimir
Izvornik
Fantom slobode (1334-3327) 2/2018
(2019);
222-230
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, osvrt, stručni
Ključne riječi
slika, alegorija, reprezentacija, teorija, Igor Eškinja
(image, allegory, representation, theory, Igor Eškinja)
Sažetak
Suvremena povijest umjetnosti kao znanstvena disciplina je utemeljena na dihotomiji subjekta i objekta, ali paradoksalno izvrće metafizičku postavku o potrebi emancipacije subjekta i prednost daje objektu, tj. umjetničkom djelu. Budući da iza umjetničkog djela ipak stoji čovjek, bez obzira je li još živ ili je umro prije nekoliko stoljeća, povijest umjetnosti uvijek računa sa subjektivitetom umjetnika, no problem je u tome što tako formirani subjekt nije onaj koji je u tradicionalnoj, pokretačkoj opreci s vlastitim objektom nego je njegov integralni dio.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Profili:
Krešimir Purgar
(autor)