Pregled bibliografske jedinice broj: 1019285
KOMPETENCIJE I EDUKACIJSKE POTREBE STRUČNJAKA U SUSTAVIMA OBRAZOVANJA I SOCIJALNE SKRBI ZA RAD S MLADIMA S PROBLEMIMA KOCKANJA
KOMPETENCIJE I EDUKACIJSKE POTREBE STRUČNJAKA U SUSTAVIMA OBRAZOVANJA I SOCIJALNE SKRBI ZA RAD S MLADIMA S PROBLEMIMA KOCKANJA // UNAPREĐENJE KVALITETE ŽIVOTA DJECE I MLADIH / Nikolić, M. ; Vantić-Tanjić, M. (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2019. str. 325-327 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1019285 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KOMPETENCIJE I EDUKACIJSKE POTREBE STRUČNJAKA U SUSTAVIMA OBRAZOVANJA I SOCIJALNE SKRBI ZA RAD S MLADIMA S PROBLEMIMA KOCKANJA
(COMPETENCIES AND TRAINING NEEDS OF EDUCATIONAL AND SOCIAL WELFARE SYSTEMS PROFESSIONALS FOR WORKING WITH YOUTH GAMBLING PROBLEMS)
Autori
Mandić, Sabina ; Ricijaš, Neven ; Dodig Hundrić, Dora
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
UNAPREĐENJE KVALITETE ŽIVOTA DJECE I MLADIH
/ Nikolić, M. ; Vantić-Tanjić, M. - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2019, 325-327
Skup
10. Međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Mjesto i datum
Istanbul, Turska, 21.06.2019. - 23.06.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
adolescenti ; kockanje ; psihosocijalne intervencije ; sustav obrazovanja ; sustav socijalne skrbi
(adolescents ; gambling ; psychosocial interventions ; education system ; social welfare system)
Sažetak
Domaća i inozemna istraživanja potvrđuju uključivanje adolescenata u igre na sreću te ukazuju na sve veću zastupljenost psihosocijalnih problema povezanih s kockanjem kod ove populacije, pri čemu je prevalencija u Europi od 0.2% do 12.3% (Ricijaš i sur., 2016 ; Calado i sur., 2017). U okviru sustava obrazovanja stručnjaci psihosocijalnog profila rade s općom populacijom adolescenata, prije svega kroz univerzalne preventivne i rane intervencije. S druge strane, sustav socijalne skrbi primarno je usmjeren pružanju tretmanskih intervencija u kontekstu problema u ponašanju mladih (delinkventno ponašanje, ovisnosti i slično). Cilj ovog istraživanja je ispitati u kojoj se mjeri stručnjaci zaposleni u sustavima obrazovanja i socijalne skrbi susreću s mladima koji su razvili probleme povezane s kockanjem, u kojoj mjeri smatraju da su kompetencije za rad s njima važne, u kojoj mjeri sebe smatraju kompetentnima za pružanje intervencija te imaju li znanja o resursima u zajednici za ovo specifično područje. Istraživanje je provedeno tijekom 2018. godine, a uzorak sudionika čini ukupno N=243 stručnjaka (n=120 stručnih suradnika u srednjim školama, Mdob=41.66 ; n=123 stručnjaka zaposlenih u sustavu socijalne skrbi, Mdob=40.78). Rezultati općenito pokazuju kako stručnjaci iz oba sustava kompetencije za rad s mladima s problemima povezanim s kockanjem smatraju važnima, ali sebe u manjoj mjeri smatraju kompetentnima za rad s tom populacijom te su nedovoljno informirani o postojećim resursima u zajednici. Rezultati će biti interpretirani u kontekstu hrvatske prakse i unaprjeđenja kvalitete intervencija za mlade s problemima povezanim s kockanjem, kao i adresiranja potreba za dodatnim edukacijama i cjeloživotnog učenja stručnjaka psihosocijalnog profila.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb