Pregled bibliografske jedinice broj: 1016892
Školski volonterski programi u funkciji unapređenja kvalitete života mladih
Školski volonterski programi u funkciji unapređenja kvalitete života mladih // Unapređenje kvalitete života djece i mladih. X. Međunarodna naučno-stručna konferencija "Unapređenje kvalitete života djece i mladih" / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla, 2019. str. 444-456 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1016892 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školski volonterski programi u funkciji
unapređenja kvalitete života mladih
(School volunteering programmes in service of
improving life quality of young people)
Autori
Ćulum Ilić, Bojana ; Čekolj Nadja, Kušić, Siniša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih. X. Međunarodna naučno-stručna konferencija "Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
/ Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina - Tuzla, 2019, 444-456
Skup
10. Međunarodna naučno-stručna konferencija Unapređenje kvalitete života djece i mladih
Mjesto i datum
Istanbul, Turska, 21.06.2019. - 23.06.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
mapiranje, školski volonterski programi, volontiranje i mladi, odgojno-obrazovni djelatnici
(mapping, school volunteering programmes, youth volunteering, educational workers)
Sažetak
U novim demokracijama aktivno i društveno odgovorno građanstvo ideal je kojem se teži, a odgojno-obrazovni sustav prepoznat je kao vodeći mehanizam u obrazovanju budućih aktivnih i društveno odgovornih građana. Školski volonterski programi jedan su od prepoznatih mehanizama koji osigurava prostor za učenje kroz iskustvo i djelovanje. Navedeni programi također omogućuju učenje i vježbanje svoje buduće uloge aktivnih građanina. Osim navedenog, putem školskih volonterskih programa, mladi se aktivno uključuju u zajednicu u kojoj žive te se samim time stvara snažnija veza između odgojno-obrazovnih institucija i zajednice. Provedena istraživanja ističu važnost aktivnog angažmana i volontiranja mladih u zajednici, s obzirom da su obrasci stečeni u mladenačkoj dobi važan faktor aktivnog angažmana i volontiranja i u odrasloj dobi. Uz navedeno, kompetencije aktivnog građanstva prepoznate su kao ključne kompetencije za cjeloživotno obrazovanje. U Hrvatskoj organizacije civilnog društva provode razne obrazovne programe za odgojno- obrazovne djelatnike sa svrhom implementacije volontiranja u školske kurikulume. Do sada nije napravljena znanstvena analiza tih programa, te je cilj ovog rada prikazati rezultate prvog mapiranja školskih volonterskih programa u srednjim školama u Hrvatskoj (N=123). Za potrebe mapiranja konstruiran je online upitnik. Iz rezultata mapiranja možemo zaključiti da se u okviru školskih volonterskih programa, tijekom školske godine, provode brojne aktivnosti i akcije pri čemu je snažni naglasak na suradnji s lokalnom zajednicom. U programima aktivno sudjeluje velik broj učenika i odgojno-obrazovnih djelatnika. Upitnikom se također ispitivala organizacija i planiranje, podrška i provedba te praćenje i vrednovanje školskih volonterskih programa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija