Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1016881

Dekonstrukcija moći (nacionalne) obrazovne politike na primjeru građanskog odgoja i obrazovanja


Ćulum, Bojana; Čekolj Nadja; Kušić, Siniša
Dekonstrukcija moći (nacionalne) obrazovne politike na primjeru građanskog odgoja i obrazovanja // Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju. Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra (ur.).
Sarajevo, 2018. str. 94-106 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)


CROSBI ID: 1016881 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dekonstrukcija moći (nacionalne) obrazovne politike na primjeru građanskog odgoja i obrazovanja
(Deconstructing the power of (national) education policy on the example of civic education)

Autori
Ćulum, Bojana ; Čekolj Nadja ; Kušić, Siniša

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo

Izvornik
Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju. Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra - Sarajevo, 2018, 94-106

Skup
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"

Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 05.10.2018. - 06.10.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
evaluacija, građanski odgoj i obrazovanje, lokalna samouprava, nacionalna obrazovna politika, „riječki model“
(evaluation, civic education, local self-government, national education policy, „Rijeka model“)

Sažetak
Građanski odgoj i obrazovanje (GOO) služi kao alat za izgradnju demokratske kulture i posebno je neophodan mladoj demokraciji kao što je Republika Hrvatska. Na nacionalnoj se razini GOO bezuspješno pokušava usustaviti od devedesetih godina prošlog stoljeća, a ključnim se preprekama pokazuju izostanak ozbiljne političke volje da se taj program integrira u kurikulum, kao i nestabilnost u odgojno- obrazovnom sustavu, odnosno nizanje brojnih reformi bez jasne vizije i ozbiljnih strateških promišljanja. Rezultati mnogih istraživanja na nacionalnoj razini pokazuju kako mladi, ali i odrasli nemaju razvijenu građansku kompetenciju te ne posjeduju ni osnovna znanja o demokraciji, ljudskim pravima ni političkim procesima. Grad Rijeka je prvi grad u Republici Hrvatskoj koji je preuzeo inicijativu te uveo GOO kao izvannastavnu aktivnost u šest osnovnih škola čiji je osnivač. U svrhu praćenja eksperimentalne provedbe i unapređenja kvalitete GOO temeljene na znanstvenim dokazima, provedena je evaluacija programa, čiji će rezultati biti prikazani u ovom radu. U sveobuhvatnom kvantitativnom i kvalitativnom istraživanju sudjelovali su učenici (N=151), njihovi roditelji (N=86) i učitelji koji provode GOO (N=6). Rezultati ukazuju na pozitivne pomake u razmišljanju i praktičnim znanjima kod učenika koji su pohađali program GOO za razliku od onih koji ga nisu pohađali. Na temelju rezultata ovog istraživanja inicirano je uvođenje programa u još dvadeset i dvije osnovne škole u Rijeci. Potaknute ovakvim primjerom, brojne jedinice lokalne samouprave diljem Hrvatske preuzimaju tzv. „riječki model“ i time doprinose dekonstrukciji moći nacionalne obrazovne politike, a jačanju one lokalne.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Bojana Ćulum Ilić (autor)

Avatar Url Siniša Kušić (autor)

Avatar Url Nadja Čekolj (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada www.ff-eizdavastvo.ba

Citiraj ovu publikaciju:

Ćulum, Bojana; Čekolj Nadja; Kušić, Siniša
Dekonstrukcija moći (nacionalne) obrazovne politike na primjeru građanskog odgoja i obrazovanja // Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju. Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra (ur.).
Sarajevo, 2018. str. 94-106 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
Ćulum, B., Čekolj Nadja & Kušić, S. (2018) Dekonstrukcija moći (nacionalne) obrazovne politike na primjeru građanskog odgoja i obrazovanja. U: Dedić Bukvić, E. & Bjelan-Guska, S. (ur.)Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju. Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije.
@article{article, author = {\'{C}ulum, Bojana and Ku\v{s}i\'{c}, Sini\v{s}a}, year = {2018}, pages = {94-106}, keywords = {evaluacija, gra\djanski odgoj i obrazovanje, lokalna samouprava, nacionalna obrazovna politika, „rije\v{c}ki model“}, title = {Dekonstrukcija mo\'{c}i (nacionalne) obrazovne politike na primjeru gra\djanskog odgoja i obrazovanja}, keyword = {evaluacija, gra\djanski odgoj i obrazovanje, lokalna samouprava, nacionalna obrazovna politika, „rije\v{c}ki model“}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {\'{C}ulum, Bojana and Ku\v{s}i\'{c}, Sini\v{s}a}, year = {2018}, pages = {94-106}, keywords = {evaluation, civic education, local self-government, national education policy, „Rijeka model“}, title = {Deconstructing the power of (national) education policy on the example of civic education}, keyword = {evaluation, civic education, local self-government, national education policy, „Rijeka model“}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font