Pregled bibliografske jedinice broj: 1016881
Dekonstrukcija moći (nacionalne) obrazovne politike na primjeru građanskog odgoja i obrazovanja
Dekonstrukcija moći (nacionalne) obrazovne politike na primjeru građanskog odgoja i obrazovanja // Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju. Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra (ur.).
Sarajevo, 2018. str. 94-106 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1016881 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dekonstrukcija moći (nacionalne) obrazovne politike na primjeru građanskog odgoja i obrazovanja
(Deconstructing the power of (national) education policy on the example of civic education)
Autori
Ćulum, Bojana ; Čekolj Nadja ; Kušić, Siniša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju. Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije
/ Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra - Sarajevo, 2018, 94-106
Skup
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 05.10.2018. - 06.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
evaluacija, građanski odgoj i obrazovanje, lokalna samouprava, nacionalna obrazovna politika, „riječki model“
(evaluation, civic education, local self-government, national education policy, „Rijeka model“)
Sažetak
Građanski odgoj i obrazovanje (GOO) služi kao alat za izgradnju demokratske kulture i posebno je neophodan mladoj demokraciji kao što je Republika Hrvatska. Na nacionalnoj se razini GOO bezuspješno pokušava usustaviti od devedesetih godina prošlog stoljeća, a ključnim se preprekama pokazuju izostanak ozbiljne političke volje da se taj program integrira u kurikulum, kao i nestabilnost u odgojno- obrazovnom sustavu, odnosno nizanje brojnih reformi bez jasne vizije i ozbiljnih strateških promišljanja. Rezultati mnogih istraživanja na nacionalnoj razini pokazuju kako mladi, ali i odrasli nemaju razvijenu građansku kompetenciju te ne posjeduju ni osnovna znanja o demokraciji, ljudskim pravima ni političkim procesima. Grad Rijeka je prvi grad u Republici Hrvatskoj koji je preuzeo inicijativu te uveo GOO kao izvannastavnu aktivnost u šest osnovnih škola čiji je osnivač. U svrhu praćenja eksperimentalne provedbe i unapređenja kvalitete GOO temeljene na znanstvenim dokazima, provedena je evaluacija programa, čiji će rezultati biti prikazani u ovom radu. U sveobuhvatnom kvantitativnom i kvalitativnom istraživanju sudjelovali su učenici (N=151), njihovi roditelji (N=86) i učitelji koji provode GOO (N=6). Rezultati ukazuju na pozitivne pomake u razmišljanju i praktičnim znanjima kod učenika koji su pohađali program GOO za razliku od onih koji ga nisu pohađali. Na temelju rezultata ovog istraživanja inicirano je uvođenje programa u još dvadeset i dvije osnovne škole u Rijeci. Potaknute ovakvim primjerom, brojne jedinice lokalne samouprave diljem Hrvatske preuzimaju tzv. „riječki model“ i time doprinose dekonstrukciji moći nacionalne obrazovne politike, a jačanju one lokalne.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka