Pregled bibliografske jedinice broj: 1015529
Automatizirano vrednovanje dijagnostičkih vještina zasnovano na ispitanikovom oblikovanju pravila za rješavanje scenarijskih problemskih zadataka
Automatizirano vrednovanje dijagnostičkih vještina zasnovano na ispitanikovom oblikovanju pravila za rješavanje scenarijskih problemskih zadataka, 2017., doktorska disertacija, Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 1015529 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Automatizirano vrednovanje dijagnostičkih vještina zasnovano na ispitanikovom oblikovanju pravila za rješavanje scenarijskih problemskih zadataka
(Automated diagnostic skill assessment based on examinee’s explication of rules for scenario-based problem solving tasks)
Autori
Petrović, Juraj
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
25.04
Godina
2017
Stranica
110
Mentor
Pale, Predrag
Ključne riječi
računalno potpomognuta provjera znanja ; formativna provjera znanja ; samoprovjera ; provjera dijagnostičkih vještina ; stabla odluke ; rješavanje problema
(computer aided knowledge assessment ; formative assessment ; self-assessment ; assessing diagnostic skills ; decision trees ; Troubleshooting)
Sažetak
Cilj je ovoga doktorskog istraživanja bio unaprijediti stanje znanosti u području računalno potpomognute provjere znanja razvojem alata koji bi omogućio automatiziranu samoprovjeru ispitanikovih dijagnostičkih vještina i pružanje odgovarajuće povratne informacije. Da bi se provjerila važnost i opravdanost razvoja takvog alata, provedena su dva podistraživanja u kojima je najprije ustanovljena potreba za alatom za samoprovjeru znanja tijekom njegova usvajanja, a potom je ispitan potencijal računalnih samoprovjera znanja. Temeljem rezultata podistraživanja potvrđena je važnost alata koji bi omogućio domenski neovisnu provjeru dijagnostičkih vještina uz automatsko generiranje povratne informacije. Alat koji se u ovoj disertaciji predlaže, modelira i vrednuje, temelji se na metodi automatiziranog vrednovanja pravila za rješavanje scenarijskih problemskih zadataka. Pravila, koja ispitanik definira u obliku stabla odluke na temelju ključnih parametara i vrijednosti koje oni mogu poprimiti, pritom se vrednuju u odnosu na dostupno referentno znanje. Prototipna implementacija alata koji podržava ovu metodu provjere vrednovana je na skupini ispitanika. Rezultati vrednovanja pružili su podršku za tvrdnje da je modelirani način provjere vremenski i radno efikasan, budući da ispitanik ne rješava samo jedan primjer problema nego demonstrira način na koji općenito donosi zaključak u skupini srodnih dijagnostičkih problema. Također, rezultati vrednovanja pokazali su da ovakav način provjere ispitanicima ne uzrokuje preveliko kognitivno opterećenje i da im može pružiti razumljivu i relevantnu povratnu informaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
rješavanje problema
stabla odluke
provjera dijagnostičkih vještina
samoprovjera
formativna provjera znanja
računalno potpomognuta provjera znanja
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb