Pregled bibliografske jedinice broj: 1015115
Spremnost nastavnika na obrazovanje za održivi razvoj
Spremnost nastavnika na obrazovanje za održivi razvoj // Knjiga sažetaka DOKON 2018 / Kovač, Vesna ; Ledić, Jasminka ; Kušić, Siniša (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2019. str. 27-28 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1015115 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spremnost nastavnika na obrazovanje za održivi
razvoj
(Preparedness of Teachers for Education for
Sustainability)
Autori
Vukelić, Nena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka DOKON 2018
/ Kovač, Vesna ; Ledić, Jasminka ; Kušić, Siniša - Rijeka : Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2019, 27-28
ISBN
978-953-7975-81-4
Skup
Doktorska konferencija za doktorande poslijediplomskih doktorskih studija pedagogije i obrazovnih znanosti (DOKON 2018)
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 18.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
obrazovanje za održivi razvoj ; (budući) nastavnici ; spremnost nastavnika na provedbu obrazovanja za održivi razvoj
(education for sustainable development ; (future) teachers ; preparedness of teachers for education for sustainability)
Sažetak
Obrazovanje za održivi razvoj (OOR) odnosi se na obrazovne programe i iskustva osmišljena da omoguće usvajanje znanja, vještina i vrijednosti potrebnih da se oblikuje održiva budućnost: integritet okoliša, ekonomska održivost, te pravedan svijet za sadašnje i buduće generacije (UNESCO, 2015). Jedan od glavnih prioriteta obrazovanja za održivi razvoj svakako je obrazovanje budućih nastavnika kao najvažnijih aktera promjena i promicanja održivog razvoja. Kako bi bili spremni integrirati i facilitirati odgoj i obrazovanje za održivi razvoj u radu s djecom, mladima i odraslima, nastavnici moraju razviti ključne kompetencije održivosti, uključujući znanja, vještine, stavove, vrijednosti, motivaciju i predanost da žive kao pojedinci s društvenom odgovornosti i djeluju kao modeli učenja s javnom obrazovnom funkcijom (Bertschy, Künzli i Lehmann, 2013 ; Rauch i Steiner, 2013). Istraživanja u ovom području sustavno potvrđuju da implementacija održivog razvoja na svim razinama formalnog obrazovanja predstavlja podosta velik izazov nastavnicima, budući da zahtjeva specifična znanja i vještine (Borg, Gericke, Höglund i Bergman, 2014 ; Burmeister, Schmidt-Jacob i Eilk, 2013 ; Jickling i Wals, 2007 ; Summers, Corney i Childs, 2004 ; Uitto i Saloranta, 2017), a oni se rijetko osjećaju kompetentnima poučavati održivi razvoj (Borg i sur., 2012). Ova i slična istraživanja sugeriraju kako uspješnost integracije obrazovanja za održivi razvoj ovisi o razini razvoja obrazovnih politika i praksi, kao i o institucionalnoj podršci, ali ponajviše o samim nastavnicima. Od njih se očekuje implementacija koja ovisi: (I) o njihovim stavovima spram održivog razvoja, (II) njihovom znanju o dimenzijama održivog razvoja, (III) njihovoj samoprocjeni vlastite efikasnosti u kontekstu ovladanosti kompetencijama nužnima za implementaciju tema/sadržaja održivog razvoja, (IV) njihovim obrazovnim filozofijama i stavovima prema poučavanju i učenju te (V) njihovoj spremnosti za promjene odnosno inovacije u redovnom nastavnom radu. Sve navedene komponente govore nam o spremnosti (budućih) nastavnika da implementiraju obrazovanje za održivi razvoj. Na temelju preliminarne analize relevantne literature i rezultata prikazanih empirijskih istraživanja, izdvojit će se i komentirati odrednice spremnosti (budućih) nastavnika na implementaciju aspekata obrazovanja za održivi razvoj u (budućem) radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA