Pregled bibliografske jedinice broj: 1015113
Problem školskog apsentizma sagledan kroz važnije teorije odgoja
Problem školskog apsentizma sagledan kroz važnije teorije odgoja // Napredak (Zagreb), 160 (2019), 1-2; 29-50 (recenziran, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 1015113 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Problem školskog apsentizma sagledan kroz važnije
teorije odgoja
(Analysis of a School Absenteeism Problem from the
Perspective of the Theory of Education)
Autori
Vukelić, Nena
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 160
(2019), 1-2;
29-50
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
apsentizam, škola, teorije odgoja, duhovnoznanstvena teorija, kritičko-racionalistička teorija, emancipatorska kritička teorija
(school absenteeism, school, theories of education – educational theory of spiritual science, educational theory of critical rationalism and the theory of emancipatory education)
Sažetak
Odgojno-obrazovni problem školskog apsentizma, izostajanja s nastave, jedan je od učestalijih izazova s kojima se škole susreću. Često se radi o problemu koji ima višestruke uzroke i čimbenike koji odgađanju njegovo rješavanje, što iziskuje interdisciplinarni pristup. To je poticaj da se u ovom radu prikaže i analizira problem školskih izostanaka, u okvirima tri teorije odgoja: duhovnoznanstvene, kritičko-racionalističke i emancipatorske kritičke znanosti o odgoju. Navedena će analiza poslužiti kao mogući okvir primjenjiv za analizu drugih odgojno-obrazovnih problema, te kao primjer kako odgojno-obrazovni stručnjaci mogu posegnuti za temeljima teorije odgoja u pokušaju rješavanja istovjetnih i/ili srodnih izazova u praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija