Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1015112

Jesu li budući nastavnici spremni za integraciju obrazovanja za održivi razvoj u nastavu?


Vukelić, Nena; Rončević, Nena; Vinković, Anamarija
Jesu li budući nastavnici spremni za integraciju obrazovanja za održivi razvoj u nastavu? // Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju. Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 2018. str. 326-338 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 1015112 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jesu li budući nastavnici spremni za integraciju obrazovanja za održivi razvoj u nastavu?
(Are Future Teachers Ready for Education for Sustainable Development?)

Autori
Vukelić, Nena ; Rončević, Nena ; Vinković, Anamarija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju. Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije / - , 2018, 326-338

Skup
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"

Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 05.10.2018. - 06.10.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
obrazovanje za održivi razvoj, spremnost (budućih) nastavnika za implementaciju obrazovanja za održivi razvoj, stavovi prema održivom razvoju
(education for sustainable development, self-efficacy and readiness of (future) teachers to implement education for sustainable development, attitudes towards sustainable development)

Sažetak
Koncept obrazovanja za održivi razvoj (OOR) odnosi se na procese za integriranje načela, vrijednosti i prakse održivog razvoja u sve vidove odgoja i obrazovanja u cilju rješavanja socijalnih, gospodarskih, kulturnih i ekoloških problema u 21. stoljeću (UNESCO, 2015). Jedan od glavnih prioriteta OOR-a svakako jest obrazovanje budućih nastavnika, a upravo se oni najčešće navode kao najvažniji akteri promjena i promicanja održivog razvoja (UNESCO, 2017). U Hrvatskoj se sve više radi na integraciji sadržaja održivog razvoja na studijima usmjerenima naobrazbi budućih nastavnika, no sistematskih podataka o integraciji još uvijek nema, kao ni spoznaja o spremnosti budućih nastavnika na implementaciju održivog razvoja u budućem radu. Sukladno tome, cilj je istraživanja bio ispitati stavove studenata Nastavničkog modula na Filozofskom fakultetu u Rijeci o održivom razvoju, te o promicanju i implementaciji održivog razvoja u budućem radu. Podaci su prikupljeni na 152 ispitanika tijekom svibnja i listopada 2017. godine. Ispitanici većinom pokazuju pozitivne stavove prema održivom razvoju te procjenjuju visokom važnost obrazovanja za održivi razvoj. Njihove procjene spremnosti za implementaciju obrazovanja za održivi razvoj su nešto niže, no u pozitivnoj povezanosti sa stavovima o održivosti i procjenama važnosti OOR-a. Također, pronađeno je da, što je veće poznavanje glavnih ekoloških tema kod ispitanika, to su više i njihove procjene spremnosti da predaju održivi razvoj. Drugim riječima, studenti – budući nastavnici koji vrednuju (obrazovanje za) održivi razvoj i imaju znanje iz te specifične domene, spremniji su implementirati aspekte održivog razvoja u svojem budućem radu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Nena Vukelić (autor)

Avatar Url Nena Rončević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

www.ff-eizdavastvo.ba

Citiraj ovu publikaciju:

Vukelić, Nena; Rončević, Nena; Vinković, Anamarija
Jesu li budući nastavnici spremni za integraciju obrazovanja za održivi razvoj u nastavu? // Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju. Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 2018. str. 326-338 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Vukelić, N., Rončević, N. & Vinković, A. (2018) Jesu li budući nastavnici spremni za integraciju obrazovanja za održivi razvoj u nastavu?. U: Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju. Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije.
@article{article, author = {Vukeli\'{c}, Nena and Ron\v{c}evi\'{c}, Nena and Vinkovi\'{c}, Anamarija}, year = {2018}, pages = {326-338}, keywords = {obrazovanje za odr\v{z}ivi razvoj, spremnost (budu\'{c}ih) nastavnika za implementaciju obrazovanja za odr\v{z}ivi razvoj, stavovi prema odr\v{z}ivom razvoju}, title = {Jesu li budu\'{c}i nastavnici spremni za integraciju obrazovanja za odr\v{z}ivi razvoj u nastavu?}, keyword = {obrazovanje za odr\v{z}ivi razvoj, spremnost (budu\'{c}ih) nastavnika za implementaciju obrazovanja za odr\v{z}ivi razvoj, stavovi prema odr\v{z}ivom razvoju}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Vukeli\'{c}, Nena and Ron\v{c}evi\'{c}, Nena and Vinkovi\'{c}, Anamarija}, year = {2018}, pages = {326-338}, keywords = {education for sustainable development, self-efficacy and readiness of (future) teachers to implement education for sustainable development, attitudes towards sustainable development}, title = {Are Future Teachers Ready for Education for Sustainable Development?}, keyword = {education for sustainable development, self-efficacy and readiness of (future) teachers to implement education for sustainable development, attitudes towards sustainable development}, publisherplace = {Sarajevo, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font