Pregled bibliografske jedinice broj: 1015109
Razlike u percepciji školske klime srednjoškolaca s obzirom na osnivača škole
Razlike u percepciji školske klime srednjoškolaca s obzirom na osnivača škole // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXIV (2018), 1; 59-70 doi:10.32903/zs.64.1.5 (recenziran, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1015109 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike u percepciji školske klime srednjoškolaca s obzirom na osnivača škole
(The Differences in School Climate Perception of High School Students with Regard to the Founder of the School)
Autori
Rončević, Nena ; Beno, Jelena ; Vukelić, Nena
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXIV
(2018), 1;
59-70
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
odnos učenik - nastavnik ; srednje škole ; suvremena škola ; školska klima
(student-teacher relationship ; high school ; contemporary school ; school climate)
Sažetak
Školska klima podrazumijeva relativno trajnu kvalitetu školske okoline nastalu kombinacijom fizičkih i socijalnih čimbenika (poput formalne organizacije, neformalne organizacije, ličnosti sudionika i specifičnosti upravljanja školom, Domović, 2003), a utječe na ponašanje njenih članova. Temelji se na zajedničkoj percepciji ponašanja svih aktera u školi. U ovom radu autorice se bave nekim aspektima percepcije školske klime srednjoškolaca. Istraživanje je provedeno na uzorku od 287 srednjoškolaca iz šest srednjih škola na području Zagreba, Rijeke i Osijeka. Dva su temeljna cilja ovoga rada. Prvi cilj istraživanja bio je ispitati metrijske karakteristike instrumenta Hrvatskog upitnika školske klime za učenike (HUŠK-U, Velki i Kuterovac Jagodić, 2012) na srednjoškolskom uzorku. Potvrđena je jednofaktorska struktura i visoka pouzdanost upitnika za srednjoškolsku populaciju. Drugi cilj rada bio je utvrditi postoji li razlika u percepciji školske klime između državnih škola i škola čiji je osnivač vjerska zajednica s pravom javnosti. Rezultati upućuju na općenito pozitivnu percepciju školske klime na uzorku srednjoškolaca. Iako su na razini lokacije škola obuhvaćenih ovim istraživanjem pronađeni specifični obrasci percepcije školske klime učenika iz državnih škola i škola čiji je osnivač vjerska zajednica s pravom javnosti, na ukupnom uzorku nije pronađena razlika u percepciji školske klime između tih dviju skupina učenika. Pronađena je samo razlika u percepciji školske klime između mlađih i starijih srednjoškolaca. Sukladno s prijašnjim istraživanjima mlađi srednjoškolci percipiraju školsku klimu pozitivnijom od starijih srednjoškolaca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka