Pregled bibliografske jedinice broj: 1014215
Razlike između majka i očeva u doživljaju sebe kao roditelja djece predškolske dobi
Razlike između majka i očeva u doživljaju sebe kao roditelja djece predškolske dobi, 2019., diplomski rad, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1014215 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razlike između majka i očeva u doživljaju sebe kao roditelja djece predškolske dobi
(Differences between mothers and fathers in their perception as parents of preschool children)
Autori
Jurić Duvnjak, Ela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
24.06
Godina
2019
Stranica
50
Mentor
Ljubetić, Maja
Ključne riječi
djeca predškolske dobi, majke, očevi, roditeljstvo, razlike
(preschool children, mothers, fathers, parenthood, differences)
Sažetak
Kompetentan roditelj ne odustaje od svoje roditeljske uloge jer teškoće na koje nailazi smatra privremenima, promišlja o kritičnim točkama svojega roditeljstva, prati i procjenjuje posljedice svojega odgojnog djelovanja na dijete, stalno radi samoprocjenu, mijenja i unaprjeđuje sebe i koristi sve raspoložive resurse kako bi unaprijedio svoje roditeljske kompetencije. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi razlikuju li se očevi i majke u doživljaju sebe kao roditelja djece predškolske dobi. U istraživanju su primijenjena tri upitnika: Upitnik općih podataka, Skala roditeljske kompetentnosti (Gibaud i Wandersman, 1978. ; Johnston i Mash, 1989.) te Upitnik svjesnog roditeljstva (McCaffrey, 2015.). Rezultati su pokazali da se majke i očevi ne razlikuju u niti jednoj mjeri roditeljstva (kompetentnost, zadovoljstvo, usredotočenost na dijete, samoefikasnost). Roditeljska samoefikasnost i usredotočenost na dijete kao faktori svjesnog roditeljstva međusobno su visoko povezani. Slično je utvrđeno i za dva faktora doživljaja roditeljstva (kompetentnost i zadovoljstvo) koji su također značajno povezani. Usredotočenost na dijete također je povezana sa svim ostalim mjerama roditeljstva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija