Pregled bibliografske jedinice broj: 1013493
Percepcija roditeljskog prihvaćanja-odbijanja i prilagodba djece srednjoškolske dobi
Percepcija roditeljskog prihvaćanja-odbijanja i prilagodba djece srednjoškolske dobi // Klinička psihologija, 2 (2009), 1-2; 39-52 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1013493 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Percepcija roditeljskog prihvaćanja-odbijanja i prilagodba djece srednjoškolske dobi
(Perception of parental acceptance-rejection and adjustment of high school aged children)
Autori
Ruševljan, Ana ; Buljan Flander, Gordana ; Krmek, Marija
Izvornik
Klinička psihologija (1847-3172) 2
(2009), 1-2;
39-52
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
percepcija roditeljskog prihvaćanja-odbijanja ; prilagodba ; depresija ; anksioznost
(perception of parental acceptance-rejection ; adjustment ; depression ; anxiety)
Sažetak
Cilj istraživanja je ispitati povezanost percepcije roditeljskog prihvaćanja-odbijanja u djetinjstvu s depresijom i anksioznošću srednjoškolaca kao važnim pokazateljima uspješnosti prilagodbe. Kao moguća moderator varijabla, provjerene su i spolne razlike u tom odnosu. Istraživanje je provedeno na 123 ispitanika iz tri srednje škole u Jastrebarskom. Sudionici ispitivanja su, uz davanje nekih općih podataka ispunjavali Upitnik roditeljskog prihvaćanja-odbijanja, Upitnik depresivnosti i Upitnik anksioznosti. Rezultati pokazuju da se muški i ženski ispitanici ne razlikuju značajno u svojim prosječnim rezultatima ni na jednoj subskali percepcije majčina odnosno očeva prihvaćanja-odbijanja, kao ni po ukupnom prihvaćanju-odbijanju majke odnosno oca. No, utvrđena je različita struktura te povezanost prema pojedinim facetama prihvaćanja-odbijanja s obzirom na spol. Rezultati pokazuju da se kod dječaka pokazalo najviše povezanosti između subskale nediferencirano odbijanje oca i depresivnosti i anksioznosti. Kod djevojčica se pokazalo najviše povezanosti između subskale nediferencirano odbijanje oca i depresivnosti. Također se kod djevojčica pokazala najveća povezanost između subskale indiferencija- zanemarivanje majke i anksioznosti. Implikacije ovog istraživanja za rad stručnih službi u srednjim školama su da bi bilo značajno za rad s učenicima imati što kvalitetnije podatke o odnosu učenika s roditeljima te emocionalnim poteškoćama koje mogu proizaći iz toga, a koje mogu utjecati na sveukupno funkcioniranje mladih u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija