Pregled bibliografske jedinice broj: 1013491
Analiza dječjih crteža ljudske figure i usporedba s roditeljskim procjenama dječjega ponašanja
Analiza dječjih crteža ljudske figure i usporedba s roditeljskim procjenama dječjega ponašanja // Napredak (Zagreb), 151 (2010), 2; 291-311 (nije recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1013491 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza dječjih crteža ljudske figure i usporedba s roditeljskim procjenama dječjega ponašanja
(Analysis of child drawings of human figures and comparison with parental estimates of child behavior)
Autori
Sambolek, Ana ; Buljan Flander, Gordana ; Krmek, Marija
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 151
(2010), 2;
291-311
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
emocionalni indikatori ; anksioznost ; agresivnost ; sramežljivost ; roditeljska procjena ; predškolska djeca
(emotional indicators ; anxiety ; agression ; shyness ; parental estimation ; preschool-age children)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi povezanosti i razlike između roditeljskih procjena i analize dječjih crteža ljudske figure pri procjeni anksioznosti, agresivnosti i sramežljivosti djece. U istraživanju je sudjelovalo 106 predškolske djece te 106 roditelja. Dječji crteži ljudske figure analizirani su na temelju emocionalnih indikatora koje je utvrdila Elizabeth Koppitz. Za prikupljanje roditeljskih procjena dječjega ponašanja korištena je Skala anksioznosti – subskala za procjenu agresivnoga ponašanja Skale Pros/Ag i skala sramežljivosti. Rezultati istraživanja pokazuju da je roditeljska procjena agresivnosti statistički značajno povezana s najviše emocionalnih indikatora (duge ruke, odsječene šake i nedostaje nos). Također je statistički značajno povezana s procjenama anksioznosti djece na temelju emocionalnih indikatora (prema E. Koppitz) i mogućim emocionalnim poteškoćama djece. Ostale roditeljske procjene nisu statistički značajno povezane s procjenama dječjega ponašanja iskazanih analizom dječjih crteža ljudske figure. Utvrđena je i statistički značajana razlika u roditeljskoj procjeni agresivnosti djece s obzirom na ukupan broj emocionalnih indikatora. Naime, što je dijete procijenjeno agresivnijim, to se utvrđuje više emocionalnih indikatora na crtežu ljudske figure. Na temelju roditeljskih procjena agresivnosti, anksioznosti i sramežljivosti može se objasniti statistički značajan dio anksioznosti djece kao i moguće emocionalne poteškoće djece procijenjene na temelju emocionalnih indikatora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija