Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1012914

Emocije postignuća i zadovoljstvo učenika s obzirom na njihove kompetencije i stavove prema IKT-u


Pahljina-Reinić, Rosanda; Mohorić, Tamara; Smojver-Ažić, Sanja
Emocije postignuća i zadovoljstvo učenika s obzirom na njihove kompetencije i stavove prema IKT-u // Knjiga sažetaka - Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke / Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja (ur.).
Jasrebarsko: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2018. str. 100-100 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 1012914 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Emocije postignuća i zadovoljstvo učenika s obzirom na njihove kompetencije i stavove prema IKT-u
(Emotions of achievement and student satisfaction with regard to their competences and attitudes towards ICT)

Autori
Pahljina-Reinić, Rosanda ; Mohorić, Tamara ; Smojver-Ažić, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Knjiga sažetaka - Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke / Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja - Jasrebarsko : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2018, 100-100

ISBN
978-953-55079-7-0

Skup
26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke

Mjesto i datum
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 07.11.2018. - 10.11.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
digitalne kompetencije, stavovi prema IKT-u, emocije postignuća, zadovoljstvo, učenici
(digital competences, attitudes towards ICT, emotions of achievement, satisfaction, students)

Sažetak
Informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) unaprjeđuju različite aspekte rada u školskom okruženju i mogu djelovati na ishode učenja. Iako su istraživanja najčešće usmjerena na kognitivne ishode, s obzirom da novija istraživanja pokazuju da učenici doživljavaju širok raspon emocija vezanih uz učenje i postignuće, u ovom istraživanju ispitan je odnos između digitalnih kompetencija i stavova prema IKT-u te emocija postignuća i zadovoljstva učenika. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 1199 učenika osnovne (sedmi i osmi razred) i 1476 učenika srednje škole (prvi i drugi razred) koji su sudjelovali u CARNET-ovom projektu „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)“. Primjenom online upitnika prikupljene su samoprocjene digitalnih kompetencija (Informacijska i podatkovna pismenost, Komunikacija i suradnja, Sigurnost) i stavova prema IKT-u (prednosti i nedostaci korištenja IKT-a u nastavi). Učenici su također procijenili učestalost doživljavanja emocija dosade i uživanja na nastavi te opće zadovoljstvo i zadovoljstvo školom. Analizom latentnih profila identificirane su tri grupe učenika s obzirom na digitalne kompetencije i stavove prema IKT-u: ispodprosječni (niske digitalne kompetencije, niža percepcija prednosti i viša percepcija nedostataka IKT-a u nastavi), prosječni (prosječne digitalne kompetencije i stavovi) te iznadprosječni (visoke digitalne kompetencije, viša percepcija prednosti i niža percepcija nedostataka IKT-a u nastavi). Provjerene su razlike u doživljavanju ispitanih emocija i zadovoljstva s obzirom na pripadnost profilu digitalnih kompetencija i stavova prema IKT-u kod učenika osnovnih i srednjih škola. U osnovnoj školi najmanje dosade i najviše uživanja doživljavaju učenici prosječnog profila, dok su to u srednjoj školi učenici iznadprosječnog profila. U srednjoj školi učenici iznadprosječnog profila iskazuju više zadovoljstva sobom kao učenikom i odnosima s drugim učenicima, dok se taj nalaz ne dobiva kod učenika osnovne škole. Učenici osnovne škole iskazuju više opće zadovoljstvo u usporedbi s učenicima srednje škole. Može se zaključiti da se afektivni ishodi razlikuju kod učenika različitih profila i obrazovnih razina, što treba uvažiti prilikom uvođenja IKT-a u učenje i poučavanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Pahljina-Reinić, Rosanda; Mohorić, Tamara; Smojver-Ažić, Sanja
Emocije postignuća i zadovoljstvo učenika s obzirom na njihove kompetencije i stavove prema IKT-u // Knjiga sažetaka - Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke / Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja (ur.).
Jasrebarsko: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2018. str. 100-100 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
Pahljina-Reinić, R., Mohorić, T. & Smojver-Ažić, S. (2018) Emocije postignuća i zadovoljstvo učenika s obzirom na njihove kompetencije i stavove prema IKT-u. U: Brajša-Žganec, A., Penezić, Z. & Tadić Vujčić, M. (ur.)Knjiga sažetaka - Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke.
@article{article, author = {Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda and Mohori\'{c}, Tamara and Smojver-A\v{z}i\'{c}, Sanja}, year = {2018}, pages = {100-100}, keywords = {digitalne kompetencije, stavovi prema IKT-u, emocije postignu\'{c}a, zadovoljstvo, u\v{c}enici}, isbn = {978-953-55079-7-0}, title = {Emocije postignu\'{c}a i zadovoljstvo u\v{c}enika s obzirom na njihove kompetencije i stavove prema IKT-u}, keyword = {digitalne kompetencije, stavovi prema IKT-u, emocije postignu\'{c}a, zadovoljstvo, u\v{c}enici}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Sveti Martin na Muri, Hrvatska} }
@article{article, author = {Pahljina-Reini\'{c}, Rosanda and Mohori\'{c}, Tamara and Smojver-A\v{z}i\'{c}, Sanja}, year = {2018}, pages = {100-100}, keywords = {digital competences, attitudes towards ICT, emotions of achievement, satisfaction, students}, isbn = {978-953-55079-7-0}, title = {Emotions of achievement and student satisfaction with regard to their competences and attitudes towards ICT}, keyword = {digital competences, attitudes towards ICT, emotions of achievement, satisfaction, students}, publisher = {Hrvatsko psiholo\v{s}ko dru\v{s}tvo (HPD)}, publisherplace = {Sveti Martin na Muri, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font