Pregled bibliografske jedinice broj: 1012914
Emocije postignuća i zadovoljstvo učenika s obzirom na njihove kompetencije i stavove prema IKT-u
Emocije postignuća i zadovoljstvo učenika s obzirom na njihove kompetencije i stavove prema IKT-u // Knjiga sažetaka - Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke / Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja (ur.).
Jasrebarsko: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2018. str. 100-100 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1012914 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocije postignuća i zadovoljstvo učenika s
obzirom na njihove kompetencije i stavove prema
IKT-u
(Emotions of achievement and student satisfaction
with regard to their competences and attitudes
towards ICT)
Autori
Pahljina-Reinić, Rosanda ; Mohorić, Tamara ; Smojver-Ažić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Knjiga sažetaka - Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke
/ Brajša-Žganec, Andreja ; Penezić, Zvjezdan ; Tadić Vujčić, Maja - Jasrebarsko : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2018, 100-100
ISBN
978-953-55079-7-0
Skup
26. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kvaliteta života kroz životni vijek: izazovi i preporuke
Mjesto i datum
Sveti Martin na Muri, Hrvatska, 07.11.2018. - 10.11.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
digitalne kompetencije, stavovi prema IKT-u, emocije postignuća, zadovoljstvo, učenici
(digital competences, attitudes towards ICT, emotions of achievement, satisfaction, students)
Sažetak
Informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) unaprjeđuju različite aspekte rada u školskom okruženju i mogu djelovati na ishode učenja. Iako su istraživanja najčešće usmjerena na kognitivne ishode, s obzirom da novija istraživanja pokazuju da učenici doživljavaju širok raspon emocija vezanih uz učenje i postignuće, u ovom istraživanju ispitan je odnos između digitalnih kompetencija i stavova prema IKT-u te emocija postignuća i zadovoljstva učenika. Ispitivanje je provedeno na uzorku od 1199 učenika osnovne (sedmi i osmi razred) i 1476 učenika srednje škole (prvi i drugi razred) koji su sudjelovali u CARNET-ovom projektu „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)“. Primjenom online upitnika prikupljene su samoprocjene digitalnih kompetencija (Informacijska i podatkovna pismenost, Komunikacija i suradnja, Sigurnost) i stavova prema IKT-u (prednosti i nedostaci korištenja IKT-a u nastavi). Učenici su također procijenili učestalost doživljavanja emocija dosade i uživanja na nastavi te opće zadovoljstvo i zadovoljstvo školom. Analizom latentnih profila identificirane su tri grupe učenika s obzirom na digitalne kompetencije i stavove prema IKT-u: ispodprosječni (niske digitalne kompetencije, niža percepcija prednosti i viša percepcija nedostataka IKT-a u nastavi), prosječni (prosječne digitalne kompetencije i stavovi) te iznadprosječni (visoke digitalne kompetencije, viša percepcija prednosti i niža percepcija nedostataka IKT-a u nastavi). Provjerene su razlike u doživljavanju ispitanih emocija i zadovoljstva s obzirom na pripadnost profilu digitalnih kompetencija i stavova prema IKT-u kod učenika osnovnih i srednjih škola. U osnovnoj školi najmanje dosade i najviše uživanja doživljavaju učenici prosječnog profila, dok su to u srednjoj školi učenici iznadprosječnog profila. U srednjoj školi učenici iznadprosječnog profila iskazuju više zadovoljstva sobom kao učenikom i odnosima s drugim učenicima, dok se taj nalaz ne dobiva kod učenika osnovne škole. Učenici osnovne škole iskazuju više opće zadovoljstvo u usporedbi s učenicima srednje škole. Može se zaključiti da se afektivni ishodi razlikuju kod učenika različitih profila i obrazovnih razina, što treba uvažiti prilikom uvođenja IKT-a u učenje i poučavanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka