Pregled bibliografske jedinice broj: 1012874
Razvoj i validacija ključnih kompetencija medicinske sestre edukatora: Svjetska zdravstvena organizacija (SZO)
Razvoj i validacija ključnih kompetencija medicinske sestre edukatora: Svjetska zdravstvena organizacija (SZO) // 7. kongres Hrvatske udruge medicinskih sestara s međunarodnim sudjelovanjem "Sestrinstvo bez granica III"
Opatija, Hrvatska, 2019. (plenarno, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 1012874 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj i validacija ključnih kompetencija medicinske sestre edukatora: Svjetska zdravstvena organizacija (SZO)
(Development and validation of key competencies of nurse educators: World Health Organization (WHO))
Autori
Lovrić, Robert ; Prlić, Nada
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
7. kongres Hrvatske udruge medicinskih sestara s međunarodnim sudjelovanjem "Sestrinstvo bez granica III"
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.06.2019. - 16.06.2019
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kompetencije ; medicinska sestra edukator ; učenik/student
(competency ; nurse educator ; student.)
Sažetak
Uvod: Kompetencije podrazumijevaju skup znanja i vještina te samostalnost i odgovornost, uključujući stajališta i vrijednosti, iskustva, želje i navike. Svjetska je zdravstvena organizacija 2016. godine definirala ključne kompetencije koje bi medicinska sestra edukator trebala posjedovati i primjenjivati u svrhu kvalitetnog obrazovanja budućih medicinskih sestara i edukaciji zdravih i bolesnih u unaprjeđenju i očuvanju zdravlja. Cilj/svrha: Cilj je rada opisati ključne kompetencije medicinske sestre edukatora koje je razvila Svjetska zdravstvena organizacija. Razrada: Posebnost kompetencija medicinske sestre edukatora podrazumijeva poticanje i razvijanje kompetencija podučavanih učenika/studenata sestrinstva. Svjetska je zdravstvena organizacija razvila, validirala i u dokumentu „Nurse Educator Core Competencies“ opisala ključne kompetencije medicinske sestre edukatora. Kompetencije obuhvaćaju: teoriju i načela učenja odraslih, kurikul i primjenu, sestrinsku praksu, istraživanja i dokaze, komunikaciju, suradnju i partnerstvo, etička/pravna načela i profesionalnost, praćenje i vrjednovanje, menadžment te vodstvo i zagovaranje. Cilj je Svjetske zdravstvene organizacije omogućiti medicinskim sestrama edukatorima postizanje kompetentnosti u pružanju pomoći učenicima/studentima sestrinstva pri stjecanju znanja, vještina i stajališta potrebnih za učinkovito provođenje zdravstvene njege. Kompetencije su razvijene temeljem činjenice da se obrazovanje medicinskih sestara i klinička praksa mijenjaju, a obrazovni izazovi zahtijevaju reformirane pristupe medicinskih sestara edukatora. Za poboljšanje i održivost kompetencija medicinskih sestara edukatora nužno je „držanje koraka“ sa suvremenim očekivanjima u zdravstvu, razvojnim zahtjevima u kliničkoj praksi te novim informacijskim tehnologijama i pružanjem kvalitetne zdravstvene skrbi utemeljene na dokazima. Zaključak: Kompetentna medicinska sestra edukator preduvjet je učinkovitog obrazovanja novih naraštaja medicinskih sestara, edukacije zdravih i bolesnih te poboljšanja i održivosti kvalitete pružene zdravstvene skrbi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za dentalnu medicinu i zdravstvo, Osijek