Pregled bibliografske jedinice broj: 1011822
Primjena potpomognute komunikacije u razvoju glasovne analize i sinteze učenika s motoričkim oštećenjem – studija slučaja
Primjena potpomognute komunikacije u razvoju glasovne analize i sinteze učenika s motoričkim oštećenjem – studija slučaja, 2019., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1011822 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena potpomognute komunikacije u razvoju glasovne analize i sinteze učenika s motoričkim oštećenjem – studija slučaja
(ICT-supported communication for development of phonological awareness in child with motor disabilities - a case study)
Autori
Sučić, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
10.07
Godina
2019
Stranica
44
Mentor
Lidija Cvikić ; Kudek Mirošević, Jasna
Ključne riječi
IT komunikatori, hrvatski jezik, glasovna analiza i sinteza
(IT communicators, Croatian language, phonological analysis and sythesis)
Sažetak
U ovom diplomskom radu nalazimo odgovore na pitanja može li dijete s motoričkim oštećenjima usvojiti glasovnu analizu i sintezu te na koji način učitelj treba pristupiti njihovu razvitku. Kompletno istraživanje temelji se na slučaju ispitanice s cerebralnom paralizom (tetraparesis spastica) koja je učenica redovnog školskog programa. Ako učenik ima teškoće u razvoju, potrebno je napisati individualizirani odgojno-obrazovni program (IOOP). Nastavnik prethodno provodi listu procjene vještine školskog učenja da bi se upoznao s učenikovim mogućnostima. Izuzetno je bitna suradnja s roditeljima jer roditelji najčešće najbolje poznaju vlastito dijete. Mnogi su načini učenja glasovne analize i sinteze iz područja nastave Hrvatskoga jezika. Nastavnik određuje koje će metode upotrebljavati te će tako pratiti učenikov napredak. Izbor nastavnih strategija, metoda te didaktičkih materijala koje nastavnik upotrebljava unutar nastavnog procesa su od velike važnosti. Ovim istraživanjem provjereno je što se sve može upotrijebiti unutar nastavnog procesa. Naravno, to se ne odnosi samo za djecu s teškoćama u razredu. Nakon provedenog istraživanja, ispitanica s motoričkim oštećenjima uspjela je na različite načine naučiti pojam slova, raspoznati slova hrvatskoga slovnoga sustava, naučila je riječi rastavljati na slogove te prepoznati određeni glas u riječi neovisno o njegovom položaju. Njezina motivacija za učenjem se dodatno povećala kada je vidjela da uči kroz igru. U razvoju glasovne analize i sinteze upotrebljavane su mnoge ICT-AAC aplikacije za tablet. Aplikacije su se pokazale vrlo edukativnima i zanimljivima, ali uz prisutnu potrebu za prilagodbom djeci s motoričkim oštećenjem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb