Pregled bibliografske jedinice broj: 1011119
Primjena i značaj umjetnosti u sestrinskome radu
Primjena i značaj umjetnosti u sestrinskome radu // Psihošpancir
Varaždin, Hrvatska; Čakovec, Hrvatska, 2019. (predavanje, nije recenziran, ostalo, stručni)
CROSBI ID: 1011119 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena i značaj umjetnosti u sestrinskome radu
(Application and significance of art in nursing)
Autori
Canjuga, Irena ; Mioč, Vesna ; Cikač, Tina ; Neuberg, Marijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, ostalo, stručni
Skup
Psihošpancir
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska; Čakovec, Hrvatska, 16.-17.2.2019 i 19.2.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
umjetnost ; emocionalna inteligencija ; sestrinska skrb
(art ; emotional intelligence ; nursing care)
Sažetak
Medicinske sestre u svome svakodnevnome radu često potkrepljuju tvrdnju Florence Nightingale da je "zdravstvena njega znanost i umjetnost". Međutim, o utjecaju i značaju umjetnosti na sestrinsku profesiju medicinske sestre u svome školovanju i radu s pacijentima jako malo uče i primjenjuju. Upravo umjetnička djela potiču emocionalne reakcije koje se prema pacijentu projiciraju kao empatija. Sposobnost prepoznavanja emocija dio je emocionalne inteligencije koja prema modelu Mayera i Saloveya (1997) uključuje sposobnost brzog zapažanja, procjene i izražavanja emocija, sposobnost generiranja emocija koje olakšavaju mišljenje i razumijevanja tuđih osjećaja, odnosno jačanje empatije i holističkog pristupa kada govorimo o odnosu medicinska sestra pacijent. Kroz ovo predavanje medicinske sestre ćemo upoznati s umjetničkim djelima Leonarda Da Vincija i Vincenta Van Gogha te potaknuti njihovu sposobnost zapažanja emocija koje se kriju iza pojedinih umjetničkih djela, odnosno potaknuti ih na zapažanje vlastitih emocija i percepciju emocija drugih osoba, što predstavlja najsloženiju razinu emocionalne inteligencije koja je neizostavna u svakodnevnom radu medicinske sestre.
Izvorni jezik
Hrvatski