Pregled bibliografske jedinice broj: 1011093
Videoigre i zdravlje
Videoigre i zdravlje // Zdravje kot vseživljenjska in trajnostna vrednota / Železnik, Danica ; Železnik, Uroš (ur.).
Slovenj Gradec: Fakulteta za zdravstvene in socialne vede Slovenj Gradec, 2019. str. 101-107 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1011093 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Videoigre i zdravlje
(Videogames and health)
Autori
Novak, Valentina ; Cikač, Tina ; Neuberg, Marijana ; Canjuga, Irena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zdravje kot vseživljenjska in trajnostna vrednota
/ Železnik, Danica ; Železnik, Uroš - Slovenj Gradec : Fakulteta za zdravstvene in socialne vede Slovenj Gradec, 2019, 101-107
ISBN
978-961-94351-4-4
Skup
9. znanstvena konferenca z mednarodno udeležbo s področja zdravstvenih in socialnih ved "Zdravje kot vseživljenjska in trajnostna vrednota" = 9th scientific conference with international participation in the field of health and social sciences "Health as a lifelong and sustainable value"
Mjesto i datum
Slovenj Gradec, Slovenija, 16.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
video igra ; dobrobit ; negativne posljedice
(video game ; benefit ; negative consequences)
Sažetak
Rasprave i istraživanja o štetnosti i dobrobiti igranja videoigara traju od samog početka implementacije igre u svakidašnjicu brojnih igrača do danas što je rezultiralo uvođenjem dijagnoze ovisnosti o videoigrama u Međunarodnu klasifikaciju bolesti MKB 11. Koliko je to područje aktualno i veliko govori i podatak da industrija videoigara vrijedi tri puta više od filmske, a očekuje se i njezin kontinuirani rast. Terminologija u videoigrama razlikuje pojmove igrača i gamera. Dok je igrač svaka osoba koja igra videoigru na mobitelu, konzoli ili računalu, gameri su strastveni pripadnici zajednice koji, osim igre, prate i brojne popratne sadržaje. Igranje videoigara ima brojne pozitivne i negativne posljedice. Najčešće je interes javnosti usmjeren na štetnost igranja. Poseban interes posvećuje se nasilju u igrama, za koje se procjenjuje da gotovo devedeset posto igara sadrži u sebi, te na utjecaj nasilnih sadržaja na samog igrača. Drugi problem koji znanstvenici ističu jest problem socijalne izolacije te poteškoće u uspostavljanju odnosa. Ta teorija ima i svoje protivnike koji upućuju na prednosti u ovom drugačijem, ali jednako vrijednom načinu socijalizacije. Kao najveći problem negativnog utjecaja na zdravlje, stručnjaci upozoravaju na novu ovisnost – ovisnost o videoigrama koja se manifestira kroz brojne teško prepoznatljive simptome i znake kao što su intenzivni osjećaji i okupiranost videoigrom, laganje, prolongiranje vremena igranja, negativan utjecaj na socijalno funkcioniranje te fizičke promjene povezane uz samu aktivnost. Dobrobiti na koje ukazuju istraživanja su bolja koordinacija oka i ruke, bolja prostorna percepcija, beže donošenje odluka te učenje stranih jezika i kultura.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Sjever, Koprivnica
Profili:
Marijana Neuberg
(autor)
Valentina Novak
(autor)
Irena Canjuga
(autor)
Tina Košanski
(autor)