Pregled bibliografske jedinice broj: 1010715
Ispitivanje zadovoljstva pacijenata primjenom SERVPERF modela
Ispitivanje zadovoljstva pacijenata primjenom SERVPERF modela, 2019., diplomski rad, diplomski, Farmaceutsko-biokemijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 1010715 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ispitivanje zadovoljstva pacijenata primjenom SERVPERF modela
(Measuring patients satisfaction using SERVPERF scale)
Autori
Čolan, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Farmaceutsko-biokemijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
05.07
Godina
2019
Stranica
30
Mentor
Vrkić, Nada
Neposredni voditelj
Ćelap, Ivana
Ključne riječi
SERVPERF ; zadovoljstvo pacijenata ; kvaliteta usluge ; laboratorij
(SERVPERF ; Patients satisfaction ; Service quality ; Medical-Biochemistry laboratory)
Sažetak
U modernom zapadnom svijetu sve se više pažnje posvećuje unaprjeđenju kvalitete zdravstvenih usluga, pa tako i kvalitete laboratorijskih usluga. Zbog iznimne važnosti dobivanja točne i pouzdane laboratorijske informacije, kao vrlo važnog čimbenika u procesu liječenja pacijenata, kvaliteta svake faze rada mora biti kontrolirana i podvrgnuta zahtjevima međunarodne norme ISO 15189 koju je prihvćena kao hrvatska norma HR EN ISO 15189. Normom je, osim osiguravanja kvalitete laboratorijske usluge, regulirano i ispitivanje povratne informacije od pacijenata. S obzirom na to da pacijent nema dovoljno stručnog znanja za evaluaciju kvalitete i općenite problematike mjerenja kvalitete usluge koja je promjenjiva, neopipljiva i heterogena bilo je potrebno upotrijebiti jedan od osmišljenih modela za mjerenje kvalitete uslužnih djelatnosti s ciljem utvrđivanja dimenzija koje utječu na pacijentovo zadovoljstvo. U ovom istraživanju koristili smo SERVPERF (Service Performanse) model mjerenja kvalitete usluge prema autorima Croninu i Tayloru iz 1992, god. i potvrdili njegovu primjenjivost za ispitivanje zadovoljstva pacijenata uslugama medicinsko-biokemijskog laboratorija uz manje izmjene i primjene novoosmišljenih dimenzija ; Prostor, Usluga i Djelatnici. Anonimnim upitnikom ispitivali smo zadovoljstvo pacijenata uslugama laboratorija i zaključili da su pacijenti zadovoljni. Također, zaključili smo da su varijable dimenzije Prostor najviše utjecale na nezadovoljstvo pacijenata i trebale bi poslužiti kao fokus poboljšanja u budućnosti, a varijable dimenzija Usluga i Osoblje najviše su utjecale na zadovoljstvo pacijenata i stoga pridonijele ukupnom zadovoljstvu pacijenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Farmacija, Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Farmaceutsko-biokemijski fakultet, Zagreb,
Ekonomski fakultet, Zagreb,
KBC "Sestre Milosrdnice"
Profili:
Nada Vrkić
(mentor)