Pregled bibliografske jedinice broj: 1010288
Strategije poučavanja učenika s teškoćama na nastavi glazbene kulture
Strategije poučavanja učenika s teškoćama na nastavi glazbene kulture, 2019., diplomski rad, diplomski, Akademija za umjetnost i kulturu, Osijek
CROSBI ID: 1010288 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Strategije poučavanja učenika s teškoćama na nastavi glazbene kulture
(Teaching strategies for children with disabilities in music class)
Autori
Gjokaj, Mihaela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija za umjetnost i kulturu
Mjesto
Osijek
Datum
05.07
Godina
2019
Stranica
53
Mentor
Škojo, Tihana
Ključne riječi
učenici s teškoćama, Glazbena kultura, uloga nastavnika, nastavne strategije
(students with disabilities, music class, the role of teacher, teaching strategie)
Sažetak
Uĉenici s teškoćama u razvoju sve se više integriraju u redovni odgojno-obrazovni proces te im se na taj naĉin pruţaju jednake mogućnosti kao i ostalim polaznicima redovnih školskih programa. Inkluzija je sve ĉešće tema raznih teorijskih i znanstvenih radova, no je li ona ispunila svoje potencijale i koji su potezi potrebni kako bi se pospješili inkluzivni procesi pokazuje upravo praksa. Uloga nastavnika u inkluzivnom obrazovanju širi se u nekoliko sfera te se osuvremenjuje, kao i nastavne strategije, metode i postupci u radu. Nastavnik više nije samo netko tko poduĉava, već on postaje netko tko druge uĉi kako uĉiti. Ovim radom htjelo se istraţiti na koji naĉin nastavnici Glazbene kulture s podruĉja Republike Hrvatske kreiraju nastavne strategije pri osmišljavanju nastave. Cilj je bio istraţiti tko im je u fokusu prilikom odabira nastavnih strategija i s kojim se problemima susreću. TakoĊer, htjelo se provjeriti je li obrazovanje sadašnjih osnovnoškolskih nastavnika glazbe bilo usmjereno prema razvijanju kompetencija za rad u inkluziji te procjenjuju li se kompetentnima za rad na tom podruĉju. Istraţivanje provedeno intervjuom obuhvatilo je pet nastavnika Glazbene kulture zaposlenih u Osijeku. Većina nastavnika odgovorila je kako im je uĉenik s teškoćama u fokusu prilikom odabira strategija, a dosadašnja su znanja stjecali iskljuĉivo kroz nastavni rad te se i dalje ne smatraju dovoljno kompetentnima. Zakljuĉuje se kako je potrebno organizirati dodatne edukacije nastavnika glazbe za rad s uĉenicima s teškoćama kroz razne praktiĉne radionice i seminare te organizirati kolegij na akademijama koji će pripremiti buduće nastavnike glazbe na rad u inkluziji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost