Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1009655

(Ne)moć skrivenog kurikuluma


Jukić, Renata
(Ne)moć skrivenog kurikuluma // 2. međunarodni studentski simpozij: Moć odgoja i obrazovanja
Osijek, Hrvatska, 2019. (plenarno, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1009655 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
(Ne)moć skrivenog kurikuluma
(Power/helplessness of the hidden curriculum)

Autori
Jukić, Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
2. međunarodni studentski simpozij: Moć odgoja i obrazovanja

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 15.05.2019. - 17.05.2019

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
kurikulum, skriveni kurikulum, socijalizacija, moć odgoja
(curriculum, hidden curriculum, socialization, power of upbringing)

Sažetak
Rad problematizira pitanje moći/nemoći odgoja i utjecaja čimbenika skrivenog kurikuluma na oblikovanje znanja, stavova, vrijednosti, ponašanja, socijalizacije pojedinaca unutar obrazovnog sustava. Sva su društva izrazito zainteresirana za odgoj i obrazovanje. Iako je znanje temeljni kapital i preduvjet razvoja društva, nisu prvenstveno akademska postignuća razlog tog interesa, već neizravni utjecaj institucionalnog odgojno- obrazovnog sustava na potrebe i zahtjeve cjelokupnog društva. Škola je mjesto selekcioniranja i konceptualiziranja stavova, vrijednosti i normi koje će biti prihvatljive za većinu članova društva, kako bi se osigurala dugoročna budućnost određenog društvenog uređenja (Lander, 2012). Upravo je zato obrazovni sustav mjesto na kojemu počinje stvaranje ideoloških modela te istovremeno predstavlja mjesto stvaranja emancipacijskih ideja, ali i skrivenih opasnosti. Mnoge studije naglašavaju važnost skrivenog kurikuluma u procesu razvijanja sustava vrijednosti učenika (Halstead, & Taylor, 2000 ; Joseph & Efron, 2005 ; Sari & Doğanay, 2009 ; Wren, 1999). Stoga je potrebno ulogu skrivenog kurikuluma osvijestiti, neprestano propitivati, otkrivati segmente njegova djelovanja i usmjeravati ga u željenom smjeru. Obrazovni sustav, osim svoje osnovne - obrazovne funkcije koja je propisana službenim kurikulumom, formira, prenosi i učvršćuje, ili pak blokira određene socijalne vrijednosti, političke orijentacije i kulturne izbore.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Renata Jukić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jukić, Renata
(Ne)moć skrivenog kurikuluma // 2. međunarodni studentski simpozij: Moć odgoja i obrazovanja
Osijek, Hrvatska, 2019. (plenarno, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
Jukić, R. (2019) (Ne)moć skrivenog kurikuluma. U: 2. međunarodni studentski simpozij: Moć odgoja i obrazovanja.
@article{article, author = {Juki\'{c}, Renata}, year = {2019}, keywords = {kurikulum, skriveni kurikulum, socijalizacija, mo\'{c} odgoja}, title = {(Ne)mo\'{c} skrivenog kurikuluma}, keyword = {kurikulum, skriveni kurikulum, socijalizacija, mo\'{c} odgoja}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Juki\'{c}, Renata}, year = {2019}, keywords = {curriculum, hidden curriculum, socialization, power of upbringing}, title = {Power/helplessness of the hidden curriculum}, keyword = {curriculum, hidden curriculum, socialization, power of upbringing}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font