Pregled bibliografske jedinice broj: 1009655
(Ne)moć skrivenog kurikuluma
(Ne)moć skrivenog kurikuluma // 2. međunarodni studentski simpozij: Moć odgoja i obrazovanja
Osijek, Hrvatska, 2019. (plenarno, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1009655 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
(Ne)moć skrivenog kurikuluma
(Power/helplessness of the hidden curriculum)
Autori
Jukić, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
2. međunarodni studentski simpozij: Moć odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 15.05.2019. - 17.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kurikulum, skriveni kurikulum, socijalizacija, moć odgoja
(curriculum, hidden curriculum, socialization, power of upbringing)
Sažetak
Rad problematizira pitanje moći/nemoći odgoja i utjecaja čimbenika skrivenog kurikuluma na oblikovanje znanja, stavova, vrijednosti, ponašanja, socijalizacije pojedinaca unutar obrazovnog sustava. Sva su društva izrazito zainteresirana za odgoj i obrazovanje. Iako je znanje temeljni kapital i preduvjet razvoja društva, nisu prvenstveno akademska postignuća razlog tog interesa, već neizravni utjecaj institucionalnog odgojno- obrazovnog sustava na potrebe i zahtjeve cjelokupnog društva. Škola je mjesto selekcioniranja i konceptualiziranja stavova, vrijednosti i normi koje će biti prihvatljive za većinu članova društva, kako bi se osigurala dugoročna budućnost određenog društvenog uređenja (Lander, 2012). Upravo je zato obrazovni sustav mjesto na kojemu počinje stvaranje ideoloških modela te istovremeno predstavlja mjesto stvaranja emancipacijskih ideja, ali i skrivenih opasnosti. Mnoge studije naglašavaju važnost skrivenog kurikuluma u procesu razvijanja sustava vrijednosti učenika (Halstead, & Taylor, 2000 ; Joseph & Efron, 2005 ; Sari & Doğanay, 2009 ; Wren, 1999). Stoga je potrebno ulogu skrivenog kurikuluma osvijestiti, neprestano propitivati, otkrivati segmente njegova djelovanja i usmjeravati ga u željenom smjeru. Obrazovni sustav, osim svoje osnovne - obrazovne funkcije koja je propisana službenim kurikulumom, formira, prenosi i učvršćuje, ili pak blokira određene socijalne vrijednosti, političke orijentacije i kulturne izbore.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija