Pregled bibliografske jedinice broj: 1009532
Održivi razvoj kroz primarno obrazovanje
Održivi razvoj kroz primarno obrazovanje, 2019., diplomski rad, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Pula
CROSBI ID: 1009532 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Održivi razvoj kroz primarno obrazovanje
(Sustainable Development through primary education)
Autori
Dumić, Jennifer
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Pula
Datum
28.06
Godina
2019
Stranica
59
Mentor
Kovačić, Ines
Ključne riječi
održivi razvoj, primarno obrazovanje, stavovi studenata
(sustainable development, elementary education, students attitudes)
Sažetak
Obrazovanje za održivi razvoj je od velike važnosti već od samih početaka učenja te je vrlo važno pravilno educirati studente, osobito buduće učitelje za pravilno prenošenje znanja o održivom razvoju te razvijanje svijesti i odgovornosti, za sebe i za učenike. U ovom radu se analizirao Nastavni plan i program za osnovnu školu s ciljem proučavanja nastavnih tema koje bi mogle u sebi nositi komponente održivog razvoja. Nadalje, proučio se prijedlog međupredmetne teme Održivi razvoj koji je donesen sa strane Ministarstva znanosti i obrazovanja. Pomoću anketnog upitnika ispitani su stavovi i znanja studenata od prve do pete godine Učiteljskog studija na Fakultetu za Odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli o održivom razvoju kroz njegove tri komponente. Analizom tema nastavnog predmeta Priroda i društvo iz Nastavnog plana i programa, utvrđena je zastupljenost od 22% u prvom, 20% u drugom, 18% u trećem i 40% tema u četvrtom razredu osnovne škole koje u sebi sadrže komponente održivog razvoja. Analiza upitnika kojim su se ispitivali stavovi i znanja o održivom razvoju među studentima ukazuje na to da se većina usredotočila na sociokulturnu komponentu kao gledište održivog razvoja, a manje na prirodni i gospodarski aspekt. Sveukupno gledajući, rezultati su pokazali da studenti Učiteljskog studija sa Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli imaju iznadprosječnu vrijednost znanja o održivom razvoju i veliku svijest o općim pitanjima održivosti.
Izvorni jezik
Hrvatski