Pregled bibliografske jedinice broj: 1009527
Usporedba ishoda učenja u udžbenicima i radnim bilježnicama iz Prirode i društva
Usporedba ishoda učenja u udžbenicima i radnim bilježnicama iz Prirode i društva, 2019., diplomski rad, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Pula
CROSBI ID: 1009527 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba ishoda učenja u udžbenicima i radnim bilježnicama iz Prirode i društva
(Comparison of learning outcomes in textbooks and workbooks from Science and Social Studies)
Autori
Peharda, Paula
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Pula
Datum
28.06
Godina
2019
Stranica
64
Mentor
Kovačić, Ines
Ključne riječi
Priroda i društvo, Nacionalni okvirni kurikulum, eksperimentalni kurikulum „Škola za život“, udžbenici, radne bilježnice, ishodi učenja
(Sciences and Social Studies, Curriculum, Experimental Curriculum, textbooks, workbooks, outcomes)
Sažetak
Brze globalne promjene i zahtjevi okoline očekuju od društva i pojedinca prilagodbe sukladne s vremenom, pa tako i u odgoju i obrazovanju putem kurikularne reforme. Cjelovita kurikularna reforma u Republici Hrvatskoj čiji je produkt eksperimentalni kurikulum „Škola za život“ koji ima za cilj učenike pripremiti za svakodnevne situacije u kojim treba koristiti konceptualno znanje, razinu kritičnosti, kreativnosti i promišljanja. U skladu s time, teži se ostvarivanju viših razina Bloomove taksonomije koje bi, između ostalog, trebale biti zastupljene u udžbenicima i radnim bilježnicama. Cilj ovog istraživanja je utvrditi koje su razine obrazovnih postignuća zastupljene u udžbenicima i radnim bilježnicama za prve razrede osnovne škole propisane od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja te u eksperimentalnim udžbenicima i radnim bilježnicama prema prijedlogu nacionalnog kurikuluma nastavnog predmeta Priroda i društvo, a analiza pitanja provodila se prema Bloomovoj taksonomiji. Nadalje, ispitano je mišljenje učitelja o eksperimentalnom kurikulumu, udžbenicima i radnim bilježnicama. Rezultati istraživanja udžbenika i radnih bilježnica ukazuju na promjene i razlike u pogledu kognitivne domene, a rezultati dobiveni anketom ukazuju na pozitivne povratne informacije učitelja na eksperimentalni kurikulum, te pojavnost i zastupljenost viših razina Bloomove taksonomije u istom.
Izvorni jezik
Hrvatski