Pregled bibliografske jedinice broj: 1009076
Integrirani dan: Živi svijet u vodama tekućicama
Integrirani dan: Živi svijet u vodama tekućicama, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1009076 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Integrirani dan: Živi svijet u vodama tekućicama
(Integrated Day: Living World in Waterstreams)
Autori
Keser, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
28.06
Godina
2019
Stranica
45
Mentor
Bogut, Irella
Ključne riječi
integrirani dan, vode tekućice, udžbenici iz Prirode i društva, živa bića u rijekama
(integrated day, waterstreams, textbooks from Science and Social Studies, living creatures in rivers)
Sažetak
Rijeke u Hrvatskoj se mogu podijeliti na nekoliko načina: prema županijama, sljevovima, po većim geografskim cjelinama, prema reljefu i hidrološkim obilježjima. Ipak, svaka je od tih podjela jednim dijelom umjetna. Rijeke su svojom snagom utjecale na oblikovanje reljefa, na klimatološke uvjete te su specifična staništa s kompleksnim ekološkim sustavima. Kako bi se o rijekama brinulo, pravilno njima raspolagalo te zadovoljavalo ljudske potrebe za njima, potrebno je imati i određena znanja. Rijeke se iskorištavaju za električnu energiju, promet, turizam. Prije svega u rijekama obitava raznolik živi svijet. Velik broj endemskih vrsta nalazi se u području naših rijeka, a nedovoljno poznavanje tih vrsta vodi do njihove nedovoljne zaštite u prirodi. Čovjek svojim djelovanjem može štetno utjecati na živi svijet voda tekućica. Analizirajući udžbenike iz Prirode i društva, uočeno je da se mali broj nastavnih tema i jedinica odnosi na živi svijet voda tekućica. Kako je bitno podići ekološku svijest o važnosti zaštite tih voda i živih bića u njima i općenito o zaštiti okoliša još od rane dobi, osmišljen je i proveden integrirani dan na temu Živi svijet u vodama tekućicama. Kroz različite aktivnosti, učenici mlađe školske dobi su učili o raznolikosti živoga svijeta i važnosti rijeka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Irella Bogut
(mentor)