Pregled bibliografske jedinice broj: 1008348
Poučavanje glagolske prefiksacije - u potrazi za učinkovitijim modelom
Poučavanje glagolske prefiksacije - u potrazi za učinkovitijim modelom // Croaticum: Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika, 4. zbornik radova / Banković-Mandić, Ivančica ; Čilaš Mikulić, Marica ; Matovac, Darko (ur.).
Zagreb: FF Press, 2019. str. 13-33 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1008348 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučavanje glagolske prefiksacije - u potrazi za
učinkovitijim modelom
(In search of a more efficient model of teaching
verbal prefixation)
Autori
Matovac, Darko ; Udier, Sanda Lucija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Croaticum: Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika, 4. zbornik radova
/ Banković-Mandić, Ivančica ; Čilaš Mikulić, Marica ; Matovac, Darko - Zagreb : FF Press, 2019, 13-33
ISBN
978-953-175-820-8
Skup
10. Stručno i znanstveno savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika - Sintaksa u kontekstu inojezičnoga hrvatskog (SIH)
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.07.2017. - 08.07.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
glagolska prefiksacija, prefigirani glagoli, hrvatski kao ini jezik, poučavanje
(verbal prefixation, prefixed verbs, Croatian as L2, teaching)
Sažetak
U ovome radu prikazuje se istraživanje koje je za cilj imalo analizirati iskustva, potrebe i stavove poučavatelja o poučavanju glagolske prefiksacije u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ-a). Poučavanje glagolske prefiksacije zahtjevan je segment nastave HIJ- a, a postojeći modeli poučavanja – glagoli u kontekstu i prefiks po prefiks – nisu u potpunosti zadovoljavajući te postoji potreba za njihovim unapređivanjem ili pak za razvojem novoga modela poučavanja. Istraživanje je provedeno kombinacijom kvalitativne i kvantitativne metode pomoću internetskoga upitnika koji je ispunilo 30 poučavatelja HIJ- a. Iako su poučavatelji iskazali načelno zadovoljstvo postojećim načinima poučavanja glagolske prefiksacije te afirmativan stav prema rezultatima koje pomoću tih modela postižu, analiza prikupljenih odgovora potvrdila je nedostatke tih modela, posebice modela prefiks po prefiks, te potrebu za prevladavanjem tih nedostataka. Kritike se najviše odnose na nedovoljnu sustavnost i nedovoljnu metodičku razrađenost postojećih modela, a prisutne su i kritike nastavnih materijala. Rezultati istraživanja jasno pokazuju da postoji potreba za daljnjim proučavanjem i razvojem poučavanja glagolske prefiksacije u HIJ-u.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb