Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1008213

Demokratsko školsko vođenje: analiza dosadašnjih istraživanja i otvorena pitanja


Pažur, Monika; Kovač, Vesna
Demokratsko školsko vođenje: analiza dosadašnjih istraživanja i otvorena pitanja // Metodički ogledi, 26 (2019), 1; 33-60 doi:10.21464/mo.26.1.5 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1008213 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Demokratsko školsko vođenje: analiza dosadašnjih istraživanja i otvorena pitanja
(Demokratsko školsko vođenje)

Autori
Pažur, Monika ; Kovač, Vesna

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 26 (2019), 1; 33-60

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
demokratsko školsko vođenje ; demokratske vrijednosti ; podijeljeno vođenje ; ravnatelj ; školska kultura
(democratic school leadership, democratic values, shared leadership, school principal, school culture)

Sažetak
Razvoj suvremenog demokratskog društva temelji se na integriranju temeljnih demokratskih vrijednosti u sve njegove sfere i dimenzije, pa tako i u područje odgoja i obrazovanja. Ovakvi se zahtjevi stavljaju i pred škole, a pritom se ključna uloga daje ravnatelju, koji je nositelj i voditelj svake inovacije u svojoj školi (Fullan, 2005 ; 2007 ; Bush i Middlewood, 2013 ; Pont, Nusch i Moorman, 2008 ; Stein, 2015). Jedan od tipova školskog vođenja koji odgovara ovim zahtjevima naziva se demokratsko školsko vođenje, čiji razvoj s jedne strane utječe na razvoj školske kulture koja se temelji na demokratskim vrijednostima i demokratskim normama, dok s druge strane, ono omogućuje svim uključenima, učenicima i odraslima, stjecanje znanja i razvoj vještina koje će ih učiniti aktivnim građanima. Cilj ovoga rada je analizirati dosadašnje spoznaje u području specifičnog tipa školskog vođenja pod nazivom demokratsko školsko vođenje. Posebna pozornost usmjerit će se na teorijsko-praktičnu operacionalizaciju konstrukta demokratskog školskog vođenja u dosadašnjim istraživanjima. Predstavit će se i analizirati istraživanja koja nude odgovore na pitanja zašto razvijati demokratsko školsko vođenje, kako se ono može razvijati te koja je njegova uloga u razvoju demokratske školske zajednice.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Kovač (autor)

Avatar Url Monika Pažur (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Pažur, Monika; Kovač, Vesna
Demokratsko školsko vođenje: analiza dosadašnjih istraživanja i otvorena pitanja // Metodički ogledi, 26 (2019), 1; 33-60 doi:10.21464/mo.26.1.5 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Pažur, M. & Kovač, V. (2019) Demokratsko školsko vođenje: analiza dosadašnjih istraživanja i otvorena pitanja. Metodički ogledi, 26 (1), 33-60 doi:10.21464/mo.26.1.5.
@article{article, author = {Pa\v{z}ur, Monika and Kova\v{c}, Vesna}, year = {2019}, pages = {33-60}, DOI = {10.21464/mo.26.1.5}, keywords = {demokratsko \v{s}kolsko vo\djenje, demokratske vrijednosti, podijeljeno vo\djenje, ravnatelj, \v{s}kolska kultura}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo.26.1.5}, volume = {26}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Demokratsko \v{s}kolsko vo\djenje: analiza dosada\v{s}njih istra\v{z}ivanja i otvorena pitanja}, keyword = {demokratsko \v{s}kolsko vo\djenje, demokratske vrijednosti, podijeljeno vo\djenje, ravnatelj, \v{s}kolska kultura} }
@article{article, author = {Pa\v{z}ur, Monika and Kova\v{c}, Vesna}, year = {2019}, pages = {33-60}, DOI = {10.21464/mo.26.1.5}, keywords = {democratic school leadership, democratic values, shared leadership, school principal, school culture}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, doi = {10.21464/mo.26.1.5}, volume = {26}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Demokratsko \v{s}kolsko vo\djenje}, keyword = {democratic school leadership, democratic values, shared leadership, school principal, school culture} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font