Pregled bibliografske jedinice broj: 1008008
Odrednice odanosti lokalnog stanovništva prema marki turističke destinacije
Odrednice odanosti lokalnog stanovništva prema marki turističke destinacije // Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka, 7 (2019), 1; 1-15 doi:10.31784/zvr.7.1.12 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1008008 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odrednice odanosti lokalnog stanovništva prema marki
turističke destinacije
(Local inhabitants’ loyalty towards tourist
destination brand)
Autori
Jurišić, Marijana ; Dlačić, Jasmina ; Grbac, Bruno
Izvornik
Zbornik Veleučilišta u Rijeci / Journal of the Polytechnic of Rijeka (1848-1299) 7
(2019), 1;
1-15
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
marka turističke destinacije ; lokalno stanovništvo ; svijest marke ; percipirana vrijednost marke ; odanost marke
(destination brand ; local inhabitants ; brand awareness ; brand value ; brand loyalty)
Sažetak
Uspješan razvoj turističke destinacije determiniran je proaktivnim djelovanjem svih njenih dionika. Ključni dionici turističke destinacije su pored turista, zaposlenici u turizmu, poslovni subjekti u turizmu kao nositelji turističke ponude, lokalna samouprava, investitori u turističke sadržaje i lokalno stanovništvo. U radu se polazi od postavki da je lokalno stanovništvo zaposleno u turizmu ključni čimbenik koji doprinosi izgradnji prepoznatljivosti destinacije i njene diferencijacije u odnosu na druge turističke destinacije. U radu se na osnovu rezultata prošlih istraživanja i istraživanja na terenu ispituje kojim mehanizmima lokalno stanovništvo a posebno oni koji djeluju i zaposleni su u turizmu doprinose izgradnji marke turističke destinacije. U tu svrhu provedeno je ispitivanje putem anketnog upitnika na namjernome uzorku u više turističkih destinacija u Hrvatskoj. Utvrđeno je da svijest o marci turističke destinacije pozitivno utječe na percipiranu vrijednost marke turističke destinacije te da percipirana vrijednost marke turističke destinacije pozitivno utječe na odanost prema marci turističke destinacije što u konačnici utječe na razvoj marke destinacije. Rad, što je i ograničenje rada, nije istražio sve utjecajne veličine na stvaranje marke turističke destinacije ali je ukazao na nova područja istraživanja i potencijal ponuđenih rezultata za upravljačke strukture u turizmu u izgradnji marke turističke destinacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka,
Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira, Split
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Hrčak