Pregled bibliografske jedinice broj: 1006971
Obrazuju li se novinari u Hrvatskoj za tržište rada ili burzu
Obrazuju li se novinari u Hrvatskoj za tržište rada ili burzu // Međunarodna znanstvena konferencija Communication Management Forum 2019
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, međunarodna recenzija, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 1006971 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazuju li se novinari u Hrvatskoj za tržište rada ili burzu
(Are Croatian journalists educated for the labour market or the employment service)
Autori
Ivanuš, Renato ; Ivanuš, Željana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija Communication Management Forum 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 10.05.2019. - 11.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
novinari, obrazovanje, tržište rada, mediji, gospodarska kriza
(journalists, education, labour market, media, economic crisis)
Sažetak
U radu se istražuje položaj novinara na tržištu rada u Hrvatskoj. Gospodarska kriza koja je zahvatila Hrvatsku 2008. godine, snažno se odrazila na položaj i status novinara. Mnogi mediji su se ugasili (Vjesnik, Nacional, Forum, Extra, 21 stoljeće, …), a novinari završili na burzi. U pokušaju spašavanja novinskih tvrtki izdavači su otpuštali novinare, zapošljavali honorarce i smanjivali plaće odnosno honorare. Danas je gospodarska situacija znatno bolja, otvaraju se nova radna mjesta, pa tako i novinarska. Novinarstvo je profesija koja oduvijek privlači mlade ljude te se obično na jedno slobodno mjesto na fakultetima i visokim školama prijavi desetak kandidata. Postavlja se pitanje ima li za sve njih mjesta na tržištu rada jer se novinarstvo može studirati na više različitih javnih i privatnih preddiplomskih i diplomskih studija u Zagrebu, Dubrovniku, Rijeci, Zadru i Koprivnici. Na temelju podataka o upisnim kvotama visokoobrazovnih institucija, podataka Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, koji vodi evidenciju o broju nezaposlenih novinara i broju onih koji su pronašli posao, podataka Agencije za elektroničke medije o broju medija (televizija, radio postaje i portali) te podataka iz Upisnika novina Hrvatske gospodarske komore, znanstvenom metodom analize sadržaja istražit će se kretanje na tržištu rada u razdoblju od 2009. do 2018., koliko je u Hrvatskoj nezaposlenih novinara, koliko ih je u tom razdoblju pronašlo novi posao, a koliko ih je dobilo otkaz, u kojim županijama novinari lakše pronalaze posao, a u kojima teže. Svi ti rezultati deskriptivno će se povezati kako bi se dobio odgovor na glavno istraživačko pitanje: obrazuju li se novinari u Hrvatskoj za tržište rada ili burzu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti