Pregled bibliografske jedinice broj: 1005649
Model koorijentirane komunikacije na primjeru obrazovanja
Model koorijentirane komunikacije na primjeru obrazovanja, 2015., doktorska disertacija, Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb
CROSBI ID: 1005649 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model koorijentirane komunikacije na primjeru obrazovanja
(Cooriented communication model in the example of education : doctoral thesis)
Autori
Globočnik Žunac Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Mjesto
Zagreb
Datum
06.10
Godina
2015
Stranica
174
Mentor
Ljubica Bakić-Tomić
Ključne riječi
koorijentirana komunikacija, koorijentacijski model komunikacije, komunikacija u odgojno-obrazovnom sustavu, međukulturalna komunikacija, međukulturalne komunikacijske kompetencije
(co-oriented communication, co-orientational model of communication, communication in the educational system, cross-cultural communication, intercultural communication competence)
Sažetak
Doktorsko istraživanje imalo je cilj utvrditi primjenjivost koorijentacijskog modela komunikacije u sustavu odgoja i obrazovanja. Koorijentacijski model kojeg čine tri dimenzije: usuglašenost, kongruentnost i točnost, prikazan je na primjeru proučavanja pretpostavki učitelja za međukulturalnu komunikaciju. U istraživanju je korištena baterija od tri upitnika: skala međukulturalne komunikacijske uspješnosti (Portalla, Chen, 2010.), skala za procjenu međukulturalne osjetljivosti (Chen, Starosta, 2000.) i skala međukulturalne svijesti (Awang-Rozaimie, Awang- Shuib, Ali, Oii, Siang, 2011.) koji su prevedeni na hrvatski jezik. Za potrebe dokazivanja pretpostavki za koorijentiranu komunikaciju ispitanika svaka je tvrdnja preformulirana na način da osim za sebe ispitanik procjenjuje istu pretpostavku kod svojih kolega. Istraživanje je provedeno u Hrvatskoj na uzorku od ukupno 201 učitelja i 27 učitelja u Finskoj. Sekundarni rezultati ovog istraživanja pokazali su da učitelji u Hrvatskoj imaju razvijene međukulturalne pretpostavke, te početna hipoteza da su ove pretpostavke razvijenije kod učitelja predmetne nastave nije potvrđena. Statistički značajna razlika u pretpostavkama za međukulturalnu komunikaciju pronađena je samo između učitelja prirodoslovnih predmeta i razredne nastave pri čemu učitelji iz područja prirodoslovlja dominiraju u pokazateljima razvijenosti. Istraživanje je pokazalo da je koorijentacijski model komunikacije primjenjiv za proučavanje i mjerenje komunikacije u području odgoja i obrazovanja. Učitelji u Hrvatskoj s obzirom na međukulturalne komunikacijske pretpostavke nalaze se u stanju lažnog konflikta budući postoji značajna razlika između usuglašenosti vlastitih procjena i korelacije s procjenom istih varijabli kod kolega učitelja. Prema očekivanju, nisu uočene razlike u koorijentiranosti između učitelja u Hrvatskoj i Finskoj budući je utvrđeno da se ispitanici iz Finske također nalaze u stanju lažnog konflikta. Koorijentacijski model se predlaže za korištenje u proučavanju i mjerenju stavova s ciljem predviđanja komunikacijskog ponašanja u odgoju i obrazovanju u kojem koorijentiranost uključenih odgojno-obrazovni proces igra značajnu ulogu i osigurava postizanje postavljenih ciljeva.
Izvorni jezik
Hrvatski