Pregled bibliografske jedinice broj: 1005540
(Ne)privlačnost odgoja za vrijednosti
(Ne)privlačnost odgoja za vrijednosti // Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju. Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije / Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra (ur.).
Sarajevo: Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018. str. 124-133 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1005540 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
(Ne)privlačnost odgoja za vrijednosti
((Un)attractiveness of Values Education)
Autori
Mrnjaus, Kornelija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju. Zbornik radova sa 2. međunarodne znanstveno- stručne konferencije
/ Dedić Bukvić, Emina ; Bjelan-Guska, Sandra - Sarajevo : Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu, 2018, 124-133
Skup
2. Međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Ka novim iskoracima u odgoju i obrazovanju"
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 05.10.2018. - 06.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interkulturalnost, multikulturalnost, nastavnici, odgoj za vrijednosti, škola, vrijednosti
(interculturality, multiculturality, teachers, values education, school, values)
Sažetak
Vrijednosti i njihova uloga u životu čovjeka i društva tema je kojom se bave znanstvenici društveno-humanističkih znanosti tisućama godina. Iako još uvijek ne postoji dogovor jesu li vrijednosti odraz poželjnoga ili željenoga ponašanja kao što ne postoji njihova univerzalna definicija, uglavnom postoji slaganje da se radi o konstruktu koji služi kao čovjekov vodič za preživljavanje i održavanje u socijalnom okruženju, usmjerava čovjekovo ponašanje, služi kao moralni i etički okvir. Na pitanje je li odgoj za vrijednosti, kao proces kroz koji se prenose i razvijaju vrijednosti, potreban, dobit će se pozitivan odgovor. No, kada se dođe do pitanja tko je odgovoran za provođenje odgoja za vrijednosti i kakav njegov sadržaj treba biti, naići ćemo na mnoštvo mišljenja, kako onih znanstveno utemeljenih tako i onih utemeljenih na osobnim preferencijama i uvjerenjima. Škola, kao odgojno-obrazovna institucija, često je u središtu rasprava na temu odgoja za vrijednosti. Počevši od onih treba li škola uopće odgajati, a ako da, na kojem sustavu vrijednosti treba zasnivati svoje odgojne principe. Autorica u ovom teorijskom radu iznosi pro et contra argumente odgoju za vrijednosti u školi, ulozi i pripremljenosti učitelja za provođenje odgoja za vrijednosti te izazovima odgoja za vrijednosti u multikulturalnom okruženju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija