Pregled bibliografske jedinice broj: 1002508
Razredno-nastavno ozračje, podrška okoline i socijalne kompetencije učenika
Razredno-nastavno ozračje, podrška okoline i socijalne kompetencije učenika // Didaktički izazovi III/ Didactic Challenges III- knjiga sažetaka / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019. str. 150-151 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1002508 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razredno-nastavno ozračje, podrška okoline i
socijalne kompetencije učenika
(Classroom environment, social support, and
students' social competence)
Autori
Vidić, Tomislava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Didaktički izazovi III/ Didactic Challenges III- knjiga sažetaka
/ Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela ; Huljev, Antonija - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2019, 150-151
ISBN
978-953-6965-82-3
Skup
Didaktički izazovi III : didaktička retrospektiva i perspektiva - Kamo i kako dalje?
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 16.05.2019. - 17.05.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
razredno-nastavno ozračje, podrška okoline, socijalne kompetencije, osnovna škola
(classroom environment, social support, social competence, students, elementary school)
Sažetak
Kao društvena bića, ljudi imaju urođenu potrebu za stvaranjem veza s drugima. Ukoliko takve veze izostanu, javlja se niz neugodnih emocija i usamljenost. Socijalne kompetencije predstavljaju stupanj u kojem djeca i mladi ustraju u prosocijalnim ponašanjima koja im omogućavaju uspješno stvaranje i održavanje pozitivnih socijalnih interakcija s drugima. Socijalne kompetencije potrebne su, između ostalog, i za uspješnu prilagodbu u školi. Rezultati istraživanja pokazuju da djeca koja imanju manjak socijalnih kompetencija postižu slabiji uspjeh u školi ; vjerojatnije je da će biti odbijana od strane vršnjaka, dobivati manje pozitivnih povratnih informacija od učitelja što rezultira kasnijim problemima u ponašanju. Socijalne kompetencije rezultat su utjecaja brojnih faktora. Direktan utjecaj na razvoj socijalnih kompetencija kod djece imaju roditelji, vršnjaci, učitelji, bliski prijatelji, a indirektan utjecaj imaju okruženja u kojima dijete boravi, poput škole, susjedstva i dr. U istraživanju je sudjelovalo 413 učenika od trećeg do osmog razreda osnovne škole u Zagrebu. Cilj ovog straživanja je ispitati kako učenici osnovne škole opažaju razredno-nastavno okruženje, socijalnu podršku (podrša roditelja, učitelja, vršnjaka i bliskog prijatelja) i vlastite socijalne kompetencije. Istraživanjem će se ispitati povezanost između učeničkih percepcija razredno-nastavnog ozračja, primljene socijalne podrške i socijalnih kompetencija. Isto tako, istraživanjem će se ispitati u kojoj mjeri razredno-nastavno ozračje i podrška okoline doprinose objašnjenju socijalnih kompetencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija