Pregled bibliografske jedinice broj: 1002469
Odnos anksiozne osjetljivosti i studentske ispitne anksioznosti.
Odnos anksiozne osjetljivosti i studentske ispitne anksioznosti. // 21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja
Zagreb, 2013. str. 219-219 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1002469 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos anksiozne osjetljivosti i studentske ispitne anksioznosti.
(The relation between anxiety sensitivity and exam anxiety in students)
Autori
Bošnjak, Z. ; Blažinović, A ; Čuržik, Doris
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja
/ - Zagreb, 2013, 219-219
Skup
21. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.04.2013. - 13.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
anksiozna osjetljivost, anksioznost, ispitna anksioznost
(trait anxiety ; anxiety sensitivity ; exam anxiety)
Sažetak
Razumijevanje emocionalnog doživljaja pojedinca tijekom ispitnih situacija, posebice ispitne anksioznosti, već desetljećima predstavlja predmet interesa stručnjaka iz područja psihologije, no i srodnih znanosti. Razumijevanje odrednica ovoga koncepta od velike je važnosti uzme li se u obzir njezin potencijalni štetan učinak kako na akademski uspjeh tako i na cjelokupnu kvalitetu života. Prema suvremenim teorijama, ispitnu anksioznost sačinjavaju dvije osnovne komponente: briga i emocionalnost. Briga se odnosi na kognitivnu komponentu ispitne anksioznosti koja odražava opterećujuće misli i negativna predviđanja pojedinca uoči ispita. Nadalje, komponenta emocionalnosti označava fiziološke simptome povezane s aktivnošću autonomnog živčanog sustava i pripadajućh afektivnih odgovora. S druge strane, anksiozna osjetljivost odnosi se na strah od štetnih posljedica simptoma povezanih s anksioznošću te predstavlja faktor rizika za razvoj anksioznih poremećaja. Međutim, uloga ovog faktora u ispitnoj anksioznosti gotovo je neistražena. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi prirodu odnosa ispitne anksioznosti i anksiozne osjetljivosti u populaciji studenata. U istraživanju su sudjelovali studenti I., III. i VI. godine studija medicine Sveučilišta u Zagrebu (N=90). Sudionici su ispunili Indeks anksiozne osjetljivosti, Upitnik ispitne anksioznosti i Upitnik strategija suočavanja sa stresom te su pružili relevantne demografske podatke kao i procjene uspješnosti i zadovoljstva studijem. Utvrđena je značajna povezanost anksiozne osjetljivosti i ispitne anksioznosti, kao i specifičan odnos razine anksiozne osjetljivosti, procjena uspješnosti i zadovoljstva studijem te prosjeka i broja položenih ispita. Dobiveni rezultati interpretirani su u skladu s kognitivnim i bihevioralnim teorijama anksioznih smetnji uz praktično- teorijske implikacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Klinički bolnički centar Zagreb