Pregled bibliografske jedinice broj: 1001640
Frenetična, oskudna i fragmentarna kultura
Frenetična, oskudna i fragmentarna kultura // Zarez : dvotjednik za kulturna i društvena zbivanja, 383 (2014), XVI; 12-13 (nije recenziran, članak, ostalo)
CROSBI ID: 1001640 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Frenetična, oskudna i fragmentarna kultura
(Frenetic, deficient and fragmentary culture)
Autori
Kovačević, Astrid
Izvornik
Zarez : dvotjednik za kulturna i društvena zbivanja (1331-7970) 383
(2014), XVI;
12-13
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
Tehnologija kulture, McLuhan, Baudrillard, Globalno selo, masovni mediji, tehnokracija
(The technology of culture, McLuhan, Baudrillard, Global Village, Mass media, technocracy)
Sažetak
Stimulacijom komercijalizacije i napretkom novih tehnologija, stvorio se je potpuno nov odnos čovjeka sa vlastitom kulturno-povijesnom baštinom ; rafinirani hedonistički duh, koji uživa dodirivati korice knjiga upijajući miris tiska, o kojem je 2010. godine na dodjeli Nobelove nagrade za književnost govorio peruvijanski pisac Mario Vargas Llosa, kao da iščezava ; inozemna su sveučilišta preplavljena kolegijima poput “humanities computing“, “umanistica hi-tech“, a njihovi docenti ulažu u formiranje mladih tzv. “humanističkih informatičara“ kojima je osnovni cilj programiranje ljudskog znanja, informatizacija kulture te seoba tzv. mentalnih mapa u one virtualne. Promatrajući situaciju u posljednjih par desetljeća, opažamo kako su najnovija tehnološka postignuća (prvenstveno digitalna i internet tehnologija) u potpunosti izmijenila vrijednosne sustave, kako u humanističkim tako i u društvenim znanostima. Novinarstvo i informacijske znanosti sada su visoko pozicionirane, no i dalje se postavlja pitanje jesu li nove tehnologije više dale ili više oduzele umjetničkoj produkciji. To se pitanje proteže od same teme dostupnosti umjetničkog djela (pitanja autorskog prava), preko jezične problematike (nove su tehnologije stvorile osjećaj “brzine“, stoga je i jezik postao frenetičan, oskudan i fragmentaran), do problematike emotivnog utjecaja umjetničkog djela (pitanja iskrenog doticaja autora i publike).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Interdisciplinarno umjetničko polje