Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1001355

Zanemarivanje djece rane i predškolske dobi: procjena učestalosti, kompetencije i edukacije odgojitelja te spremnosti prijavljivanja počinitelja


Bilić, Vesna; Karaula, Antonia
Zanemarivanje djece rane i predškolske dobi: procjena učestalosti, kompetencije i edukacije odgojitelja te spremnosti prijavljivanja počinitelja // 4. Međimurski filološki i pedagoški dani / Višnjić Jevtić, Adrijana (ur.).
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 3-3 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1001355 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Zanemarivanje djece rane i predškolske dobi: procjena učestalosti, kompetencije i edukacije odgojitelja te spremnosti prijavljivanja počinitelja
(Child neglect in early childhood: assessment of the incidence, competences and education of preschool teachers, and readiness for reporting)

Autori
Bilić, Vesna ; Karaula, Antonia

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
4. Međimurski filološki i pedagoški dani / Višnjić Jevtić, Adrijana - Čakovec : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019, 3-3

Skup
Međunarodni znanstveni skup 4. Međimurski filološki i pedagoški dani: Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti

Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 26.04.2019

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
zanemarivanje, djeca rane i predškolske dobi, odgojitelji, čimbenici rizika, posljedice zanemarivanja
(neglect, preschool children, preschool teachers, risk factors, consequences of neglect)

Sažetak
Zanemarivanje, odnosno nemarno postupanja ili propuštanje zadovoljavanja djetetovih potreba kao i nedostatak odgovarajuće roditeljske brige i njege može utjecati na fizički, emocionalni, intelektualni, socijalni razvoj i dobrobit djeteta. Cilj je ovog rada analizirati učestalost zanemarivanja djece rane i predškolske dobi na osnovu procjene odgojitelja i studenata predškolskog odgoja, a potom i njihovu procjenu osobne edukacije, kompetencije i učestalost prijavljivanja. U ispitivanju su sudjelovali odgajatelji i studenti ranog i predškolskog odgoja (N=91). Za prikupljanje podataka, uz Upitnik sociodemografskih karakteristika ispitanika, korištena je Skala za procjenu učestalosti zanemarivanja i Skala samoprocjene kompetencije, edukacije i spremnosti za prijavljivanje zanemarivanja. Rezultati pokazuju da odgojitelji procjenjuju da je zanemarivanje djece relativno često, a ističu neke oblike edukativnog, fizičkog (loša higijenu, neadekvatna odjeća), emocionalnog (ne odgovaranje na emocionalne potrebe), a potom medicinskog zanemarivanja. Za razliku od njih, studenti procjenjuju da zanemarivanje djece nije često. Bez obzira na to što 34, 5% odgojitelja i 22, 5% studenta smatra da o ovom problemu nisu dovoljno educirani, većina ih (95, 3% odgojitelja ; 91, 7% studenata) procjenjuje da su kompetentni za rad sa zanemarenom djecom. Iako je 76, 7% odgojitelja, a 93, 8% studenata iskazalo spremnosti za prijavljivanje zanemarivanja, samo njih 20, 8% to je i učinilo, a bili su to uglavnom odgojitelji s najviše godina radnoga staža. Problem zanemarivanja djece zbog svoje raširenosti, nedovoljne istraženosti i vrlo ozbiljnih posljedica zahtjeva više stručne pozornosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Bilić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bilić, Vesna; Karaula, Antonia
Zanemarivanje djece rane i predškolske dobi: procjena učestalosti, kompetencije i edukacije odgojitelja te spremnosti prijavljivanja počinitelja // 4. Međimurski filološki i pedagoški dani / Višnjić Jevtić, Adrijana (ur.).
Čakovec: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2019. str. 3-3 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Bilić, V. & Karaula, A. (2019) Zanemarivanje djece rane i predškolske dobi: procjena učestalosti, kompetencije i edukacije odgojitelja te spremnosti prijavljivanja počinitelja. U: Višnjić Jevtić, A. (ur.)4. Međimurski filološki i pedagoški dani.
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna and Karaula, Antonia}, editor = {Vi\v{s}nji\'{c} Jevti\'{c}, A.}, year = {2019}, pages = {3-3}, keywords = {zanemarivanje, djeca rane i pred\v{s}kolske dobi, odgojitelji, \v{c}imbenici rizika, posljedice zanemarivanja}, title = {Zanemarivanje djece rane i pred\v{s}kolske dobi: procjena u\v{c}estalosti, kompetencije i edukacije odgojitelja te spremnosti prijavljivanja po\v{c}initelja}, keyword = {zanemarivanje, djeca rane i pred\v{s}kolske dobi, odgojitelji, \v{c}imbenici rizika, posljedice zanemarivanja}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {\v{C}akovec, Hrvatska} }
@article{article, author = {Bili\'{c}, Vesna and Karaula, Antonia}, editor = {Vi\v{s}nji\'{c} Jevti\'{c}, A.}, year = {2019}, pages = {3-3}, keywords = {neglect, preschool children, preschool teachers, risk factors, consequences of neglect}, title = {Child neglect in early childhood: assessment of the incidence, competences and education of preschool teachers, and readiness for reporting}, keyword = {neglect, preschool children, preschool teachers, risk factors, consequences of neglect}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {\v{C}akovec, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font