Pregled bibliografske jedinice broj: 1001352
Povezanost kažnjavanja djece rane i predškolske dobi sa sociodemografskim obilježjima i stavovima roditelja
Povezanost kažnjavanja djece rane i predškolske dobi sa sociodemografskim obilježjima i stavovima roditelja // 4. Međimurski filološki i pedagoški dani / Višnjć Jevtić, Adrijana (ur.).
Čakovec, 2019. str. 4-4 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1001352 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost kažnjavanja djece rane i predškolske dobi sa sociodemografskim obilježjima i stavovima roditelja
(Connection between preschool children punishment and sociodemographic characteristics of parents and parental attitudes)
Autori
Bilić, Vesna ; Malinar, Tena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
4. Međimurski filološki i pedagoški dani
/ Višnjć Jevtić, Adrijana - Čakovec, 2019, 4-4
Skup
Međunarodni znanstveni skup 4. Međimurski filološki i pedagoški dani: Jezik, književnost i obrazovanje - suvremeni koncepti
Mjesto i datum
Čakovec, Hrvatska, 26.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
odgoj, kažnjavanje djece, stavovi roditelja, metode odgoja
(upbringing , child punishment, parental attitudes, upbringing methods)
Sažetak
Kažnjavanje je jedna od najdugovječnijih kontraverznih metoda koja se i danas koristi u odgoju djece usprkos nizu znanstvenih dokaza o štetnim ishodima takovog roditeljskog postupanja. Cilj je ovog rada utvrditi učestalost tjelesnog kažnjavanja i povezanosti sa sociodemografskim obilježjima i stavovima roditelja o tjelesnom kažnjavanju djece predškolske dobi. U istraživanju su sudjelovala 104 (66 majki i 38 očevi) roditelja djece vrtićke djece. Za prikupljanje podatak uz Upitnik sociodemografskih karakteristika korištena je i Skala procjene učestalosti kažnjavanja djece te adaptirana Skala procjene stavova o korištenju tjelesnog kažnjavanja . Rezultati sugeriraju da je učestalost korištenja netjelesnog i tjelesnog kažnjavanja smanjena, ali još uvijek prisutna i dosta korištena metoda. Roditelji se uglavnom slažu da dijete nije potrebno kazniti zbog neposluha, neprimjerenog ponašanja, izlaganja opasnosti i sl. Iako većina roditelja ne percipira kažnjavanje kao djelotvoran način koji pridonosi poželjnom ponašanju i poslušnosti, općenito pozitivnim odgojnim ishodima, ipak ga prakticiraju. To implicira da ponašanje ne mora biti usklađeno sa stavovima. Utvrđeno je da su negativni stavovi prema kažnjavanju djece povezani s nekim demografskim obilježjima roditelja kao što je starija dob, viša razina obrazovanja, bolje materijalne prilike, ali ne i s brojem djece u obitelji. Jedna od zadaća odgojitelja je promoviranje novih pristupa i poticajnih, nenasilnih metoda u odgoju djece.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija