Pregled bibliografske jedinice broj: 1001282
Upravljanje prijenosom tereta primjenom autonomnih letjelica
Upravljanje prijenosom tereta primjenom autonomnih letjelica, 2019., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 1001282 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje prijenosom tereta primjenom autonomnih letjelica
(Control of load transportation by using unmanned aerial vehicles)
Autori
Ivanković, Margita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
15.05
Godina
2019
Stranica
82
Mentor
Kasać, Josip
Ključne riječi
Autonomne letjelice ; Prijenos tereta ; Nelinearni mehanički sustavi ; Metoda eksterne linearizacije ; Linearni kvadratični regulator
(Unmanned aerial vehicles ; Load transportation ; Nonlinear mechanical systems ; Feedback linearization ; Linear quadratic regulator)
Sažetak
U ovom radu razmatran je problem prijenosa tereta primjenom autonomnih letjelica. Prvo je razmatran slučaj jedne autonomne letjelice s pasivno ovješenim teretom, a zatim slučaj prijenosa tereta primjenom dviju autonomnih letjelica u vertikalnoj ravnini. Dinamički modeli letjelica s teretom izvedeni su primjenom Euler–Lagrangeovih jednadžbi. Provedena je linearizacija oba nelinearna sustava, kako bi se dobio pojednostavljeni model, a samim time i jednostavniji upravljački zakoni. Upravljanje autonomnom letjelicom s pasivno ovješenim teretom realizirano je primjenom linearnog kvadratičnog regulatora, te metodom eksterne linearizacije. Upravljanje sustavom s dvije autonomne letjelice realizirano je primjenom linearnog kvadratičnog regulatora. Upravljački zahtjevi prilikom sinteze regulacijskog sustava jedne letjelice s pasivno ovješenim teretom bili su slijeđenje vremenski promjenjive referente trajektorije uz minimizaciju njihanja tereta. Upravljački zahtjevi u slučaju prijenosa tereta pomoću dvije letjelice bili su stabilizacija tereta u željenoj poziciji uz održavanje zadanog kuta između tereta i obje letjelice. Simulacijskim rezultatima demonstrirane su dobre performanse navedenih regulacijskih sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo