Pregled bibliografske jedinice broj: 1000823
Obilježja i etička pitanja interaktivne komunikacije građana na hrvatskim portalima
Obilježja i etička pitanja interaktivne komunikacije građana na hrvatskim portalima // Zbornik 2. Informacijska tehnologija i mediji 2017. / Zekanović-Korona, Ljiljana (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2019. str. 87-109 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1000823 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obilježja i etička pitanja interaktivne komunikacije građana na hrvatskim portalima
(Characteristics and Ethical Issues of Interactive Communication of Citizens on Croatian Websites)
Autori
Zgrabljić Rotar, Nada ; Kunić, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik 2. Informacijska tehnologija i mediji 2017.
/ Zekanović-Korona, Ljiljana - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2019, 87-109
ISBN
978-953-331-209-5
Skup
Ljetna škola "Informacijska tehnologija i mediji"
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.08.2017. - 30.08.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
internetska komunikacija, interaktivnost, participativno novinarstvo, komentari čitatelja, govor mržnje
(Internet communication, interactivity, participatory journalism, readers comments, hate speech)
Sažetak
Interaktivna komunikacija građana na informativnim portalima oblik je građanskog novinarstva na internetu. Publika više nije pasivni primatelj sadržaja, već aktivni sudionik u stvaranju i mijenjanju medijskih sadržaja. Internetu može pristupiti svatko i raspravljati o stvarima koje su mu važne, a Habermasova tvrdnja kako se demokracija u potpunosti može ostvariti upravo tamo gdje građani imaju mogućnost raspravljati time dobiva svoju najveću priliku. No činjenica da građani na internetu mogu interaktivno komunicirati donosi različita pitanja u prostor javne komunikacije, prije svega u etičkom smislu. Cilj ovog rada bio je utvrditi obilježja interaktivne komunikacije građana u komentarima na tekstove objavljene na trima hrvatskim najkomentiranijim portalima s naglaskom na neka etička pitanja. Teorijski uvid u problematiku temeljili smo na recentnim istraživanjima na tu temu. Istraživanje Ruiza i ostalih (2011) koji su istražili komunikaciju građana prema načelima diskurzivne etike na pet svjetskih portala, poslužilo nam je za izradu analitičkih matrica. Po tom modelu u radu su analizirani komentari čitatelja s triju najkomentiranijih hrvatskih portala (Net.hr, 24sata.hr, Index.hr) u razdoblju od 1. siječnja do 31. ožujka 2017. Prema rezultatima koji su pokazali da se 48, 2 % građana koristi komentarima za objavljivanje negativno intoniranih poruka te da 2, 1 % komentara sadrži govor mržnje, može se zaključiti da se građani koriste komentarima kao prostorom za međusobnu komunikaciju i raspravu na etički neprihvatljiv način, s negativnim emocijama, bez kvalitetnog doprinosa sadržaju i temi članka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti