Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Motivacije i vrijednosti radnika u društvenim poduzećima (CROSBI ID 675894)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Puđak, Jelena ; Šimleša, Dražen Motivacije i vrijednosti radnika u društvenim poduzećima // Socijalna kohezija u društvu polarizacije, konflikata i nejednakosti / Primorac, Jaka ; Marelić, Marko ; Ančić, Branko et al. (ur.). Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo, 2019. str. 53-54

Podaci o odgovornosti

Puđak, Jelena ; Šimleša, Dražen

hrvatski

Motivacije i vrijednosti radnika u društvenim poduzećima

Društveno poduzetništvo i ekonomija u sve većem broju zemalja svijeta postaju prepoznatljivi i prihvaćeni kao ekonomsko-poslovni model kojemu glavni cilj nije gomilanje profita nego ispunjavanje socijalne odnosno društvene misije. U Aktu o jedinstvenom tržištu II (EC, 2012), Europska komisija izdvojila je društveno poduzetništvo kao jadan od stupova novog razvoja Europe, povezujući ga sa socijalnom kohezijom i rastom povjerenja potrošaća. Društveno poduzetništvo je široki koncept koji obuhvaća raznolike ekonomske modele kao i raznolike organizacije društvenog poduzetništva i ekonomije. Zajedničko svim ovim modelima i organizacijama je, pored ostvarivanja društvenog utjecaja, reinvestiranja dobiti u projekte od javnog značaja te uključivanja marginaliziranih skupina, i participativno demokratsko upravljanje koje u središte stavlja radnika te na taj način mijenja ekonomiju ne samo za konzumente već i za one koji ju su- kreiraju. Iskustvo rada u društvenom poduzeću, motivacije za rad i vrijednosti koje dijele radnici su stoga u fokusu ovdje predstavljenog istraživanja. Kvalitativnim istraživanjem obuhvatili smo devet socijalnih zadruga kako bismo interpretirali iskustva rada u društvenom poduzetništvu iz perspektive samih radnika. Značenje društvenog poduzetništva konstruira se kroz osobne definicije, motivaciju za rad u društvenom poduzeću te kroz prethodno ili naknadno internalizirane vrijednosti. Osim što je direktno povezana sa motivacijom i vrijednostima zaposlenika, suradnja sa zajednicom te unutar I između poduzeća vitalni je segment društvenog podzetništva, posebice u kontekstu odnosa sa lokalnom zajednicom i korisnicima. Posljednja kategorija koju smo analizom izdvojili odnosi se na način na koji sugovornici opisuju radne uvjete, (ne)zadovoljstvo na random mjestu, kvalitetu života te osjećaj ispunjenosti. Iz rezultata istraživanja može se zaključiti kako sugovornici/radnici u društvenim poduzećima daju prednost intrinzičnim motivacijama i intrinzičnim vrijednostima vezanim uz radno mjesto, pozitivno opisuju uvjete rada u društvenom poduzetništvu, te dijele percepciju porasta kvalitete života od kada rade u društvenom poduzeću.

društveno poduzetništvo, motivacija, intrinzične vrijednosti, akteri, uključenost marginaliziranih skupina

nije evidentirano

engleski

Motivation and valuses of workers in social enterprises

nije evidentirano

social entrepreneurship, motivation, intrinsic values, actors, inclusion of marginalised groups

nije evidentirano

Podaci o prilogu

53-54.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Socijalna kohezija u društvu polarizacije, konflikata i nejednakosti

Primorac, Jaka ; Marelić, Marko ; Ančić, Branko ; Gvozdanović, Anja

Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo

978-953-8070-13-6

Podaci o skupu

7. nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva: Socijalna kohezija u društvu polarizacije, konflikata i nejednakosti

predavanje

11.04.2019-12.04.2019

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Sociologija