Motivacije i vrijednosti radnika u društvenim poduzećima (CROSBI ID 675894)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Puđak, Jelena ; Šimleša, Dražen
hrvatski
Motivacije i vrijednosti radnika u društvenim poduzećima
Društveno poduzetništvo i ekonomija u sve većem broju zemalja svijeta postaju prepoznatljivi i prihvaćeni kao ekonomsko-poslovni model kojemu glavni cilj nije gomilanje profita nego ispunjavanje socijalne odnosno društvene misije. U Aktu o jedinstvenom tržištu II (EC, 2012), Europska komisija izdvojila je društveno poduzetništvo kao jadan od stupova novog razvoja Europe, povezujući ga sa socijalnom kohezijom i rastom povjerenja potrošaća. Društveno poduzetništvo je široki koncept koji obuhvaća raznolike ekonomske modele kao i raznolike organizacije društvenog poduzetništva i ekonomije. Zajedničko svim ovim modelima i organizacijama je, pored ostvarivanja društvenog utjecaja, reinvestiranja dobiti u projekte od javnog značaja te uključivanja marginaliziranih skupina, i participativno demokratsko upravljanje koje u središte stavlja radnika te na taj način mijenja ekonomiju ne samo za konzumente već i za one koji ju su- kreiraju. Iskustvo rada u društvenom poduzeću, motivacije za rad i vrijednosti koje dijele radnici su stoga u fokusu ovdje predstavljenog istraživanja. Kvalitativnim istraživanjem obuhvatili smo devet socijalnih zadruga kako bismo interpretirali iskustva rada u društvenom poduzetništvu iz perspektive samih radnika. Značenje društvenog poduzetništva konstruira se kroz osobne definicije, motivaciju za rad u društvenom poduzeću te kroz prethodno ili naknadno internalizirane vrijednosti. Osim što je direktno povezana sa motivacijom i vrijednostima zaposlenika, suradnja sa zajednicom te unutar I između poduzeća vitalni je segment društvenog podzetništva, posebice u kontekstu odnosa sa lokalnom zajednicom i korisnicima. Posljednja kategorija koju smo analizom izdvojili odnosi se na način na koji sugovornici opisuju radne uvjete, (ne)zadovoljstvo na random mjestu, kvalitetu života te osjećaj ispunjenosti. Iz rezultata istraživanja može se zaključiti kako sugovornici/radnici u društvenim poduzećima daju prednost intrinzičnim motivacijama i intrinzičnim vrijednostima vezanim uz radno mjesto, pozitivno opisuju uvjete rada u društvenom poduzetništvu, te dijele percepciju porasta kvalitete života od kada rade u društvenom poduzeću.
društveno poduzetništvo, motivacija, intrinzične vrijednosti, akteri, uključenost marginaliziranih skupina
nije evidentirano
engleski
Motivation and valuses of workers in social enterprises
nije evidentirano
social entrepreneurship, motivation, intrinsic values, actors, inclusion of marginalised groups
nije evidentirano
Podaci o prilogu
53-54.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Socijalna kohezija u društvu polarizacije, konflikata i nejednakosti
Primorac, Jaka ; Marelić, Marko ; Ančić, Branko ; Gvozdanović, Anja
Zagreb: Hrvatsko sociološko društvo
978-953-8070-13-6
Podaci o skupu
7. nacionalni kongres Hrvatskog sociološkog društva: Socijalna kohezija u društvu polarizacije, konflikata i nejednakosti
predavanje
11.04.2019-12.04.2019
Zagreb, Hrvatska