Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Nova medijska realnost: lažne, "prave" i satirične vijesti (CROSBI ID 63954)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Popović, Helena Nova medijska realnost: lažne, "prave" i satirične vijesti // Mediji civilnog društva kao alternativa medijskom populizmu, senzacionalizmu i lažnim vestima / Gruhonjić, Dinko ; Valić Nedeljković, Dubravka (ur.). Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2019. str. 65-77

Podaci o odgovornosti

Popović, Helena

hrvatski

Nova medijska realnost: lažne, "prave" i satirične vijesti

Proizvodnja lažnih vijesti danas je jedna od važnih tema na agendi, kako u javnoj sferi općenito, tako i u različitim institucijama koje su uključene u regulaciju javne komunikacije. Dok su lažne vijesti intencionalno fabricirane u svrhu održavanja pozicije moći ili zgrtanja profita, satiriziranje političkih prilika u društvu, barem je do određene mjere, motivirano nekakvim oblikom aktivizma koji uključuje kritičko mišljenje. Stoga je posve neopravdano političku satiru izjednačavati sa lažnim vijestima, jer se na taj način relativizira ozbiljnost problema lažnih vijesti, te istovremeno diskreditira srž satire. Naime, satira je humoristični kritički komentar vrlo realnih postojećih društvenopolitičkih prilika. Oblik satire koji je danas posebno popularan i koji se poistovjećuje sa lažnim vijestima, politička je satira koja parodira žanr vijesti, pri čemu kao izvor uzima medijski konstruirane događaje, dakle izvor su 'prave' vijesti informativnih medija, a ne sama društvena zbilja budući da im je referentna točka parodiranje informativnih medija i glavne protagoniste koji se u njima pojavljuju. U radu će se, prvenstveno, ukazati na temeljnu razliku između lažnih i satiričnih vijesti i njihove društvene funkcije. Pokušat će se identificirati razlozi rasta popularnosti satiričnih vijesti u proizvodnji i recepciji, posebno u kontekstu suvremene medijske produkcije „pravih vijesti“ koju karakterizira napuštanje kritički orijentiranog novinarstva i djelovanja u javnom interesu.

informativni mediji ; zabava ; lažne vijesti ; satira

nije evidentirano

engleski

The New Media Reality: Fake, „Real“ and Satirical News

nije evidentirano

news media ; entertainment ; fake news ; satire

nije evidentirano

Podaci o prilogu

65-77.

objavljeno

Podaci o knjizi

Mediji civilnog društva kao alternativa medijskom populizmu, senzacionalizmu i lažnim vestima

Gruhonjić, Dinko ; Valić Nedeljković, Dubravka

Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu

2019.

978-86-6065-514-3

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija