Utjecaj eksperimenta na razvoj prirodoslovne pismenosti u djece predškolske dobi (CROSBI ID 264437)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Užarević, Zvonimir ; Mlinarević, Vesnica ; Bjelobrk, Zdenka
hrvatski
Utjecaj eksperimenta na razvoj prirodoslovne pismenosti u djece predškolske dobi
Cilj rada bio je utvrditi utjecaj metode eksperiment na razvoj prirodoslovne pismenosti kod djece predškolske dobi u području prirodnih znanosti fizike i kemije. Prirodoslovna pismenost u kontekstu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja podrazumijeva razvoj prirodoslovnih znanja i razumijevanja posredovanih suvremenim metodičkim pristupima. Eksperiment kao metoda rada s djecom doprinosi stjecanju predodžbi o prirodoslovnim sadržajima, konkretizaciji teorijskog znanja u njegovoj praktičnoj primjeni te povezivanju djece sa živom i neživom prirodom. Rezultati empirijskog istraživanja provedenog sa tridesetero djece predškolske dobi tijekom dviju pedagoških radionica u urbanoj predškolskoj ustanovi temelje se na kvalitativnoj analizi podataka prikupljenih tijekom sustavnog promatranja djetetovog autonomnog izvođenja eksperimenata. Rezultati istraživanja pokazuju utjecaj metode eksperimenta na poticanje istraživačkog interesa djece predškolske dobi koji pogoduje razvoju prirodoslovne pismenosti te posljedično ukazuju na potrebu implementiranja metode eksperimenta u odgojno-obrazovnu praksu sa svrhom ranog usvajanja prirodoslovnih znanja i razumijevanja.
metodički pristupi, eksperiment, istraživanje, prirodoslovna pismenost, rani i predškolski odgoj i obrazovanje
nije evidentirano
engleski
The impact of experiments on the development of natural sciences literacy among preschool children
nije evidentirano
methodological approaches, experiment, research, natural sciences literacy, early and preschool education
nije evidentirano
Podaci o izdanju
13 (1)
2018.
32-49
objavljeno
2217-8198