Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 999509

Dispozicijski optimizam i pesimizam kao prediktori školskog uspjeha, ciljnih orijentacija u učenju, straha od ispitivanja i životnog zadovoljstva učenika


Rijavec, Majda; Ivanković, Melita
Dispozicijski optimizam i pesimizam kao prediktori školskog uspjeha, ciljnih orijentacija u učenju, straha od ispitivanja i životnog zadovoljstva učenika // Napredak (Zagreb), 158 (2017), 4; 397-417 (recenziran, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 999509 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dispozicijski optimizam i pesimizam kao prediktori školskog uspjeha, ciljnih orijentacija u učenju, straha od ispitivanja i životnog zadovoljstva učenika
(Dispositonal optimism and pessimism as predictors of students' academic achievement, goal orientations in learning, test anxiety and life satisfaction)

Autori
Rijavec, Majda ; Ivanković, Melita

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 158 (2017), 4; 397-417

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Optimizam ; Pesimizam ; Ciljne orijentacije učenja ; Školski uspjeh ; Strah od ispitivanja ; Zadovoljstvo životom
(optimism ; pessimism ; goal orientations ; test anxiety ; academic achievement ; life satisfaction)

Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri disposzicijski optimizam i pesimizam pridonose objašnjenju školskoga uspjeha, ciljnih orijentacija u učenju, straha od ispitivanja i životnoga zadovoljstva učenika sedmoga i osmoga razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo 213 učenika u dobi od 12 do 14 godina, od toga 94 djevojčice i 119 dječaka. Primijenjeni su Upitnik optimizma za mlade (The Youth Life Orientation Test, Ey i sur., 2005.), Upitnik ciljnih orijentacija u učenju (Niemivirta, 1998. ; Rijavec i Brdar, 2002.), Upitnik dječjeg straha od škole – ispitivanja (Arambašić i Krizmanić, 1986.) i Skala zadovoljstva životom za djecu (Huebner, 1991.). Optimizam se pokazao značajnim pozitivnim prediktorom ciljnih orijentacija na učenje i izvedbu i životnoga zadovoljstva, kao što se i očekivalo ali i, neočekivano, pozitivnim prediktorom straha od ispitivanja. S druge strane, pesimizam je bio negativno povezan sa sva tri indikatora školskoga uspjeha, a pozitivno s ciljnom orijentacijom na izbjegavanje truda i strahom od ispitivanja. Mlađi učenici bili su optimističniji i skloniji orijentaciji na učenje, dok su dječaci bili skloniji orijentaciji na izbjegavanje truda više nego djevojčice. Iako se radi o korelacijskom nacrtu istraživanja, dobiveni rezultati ukazuju na važnost dispozicijskoga optimizma i pesimizma u obrazovnom kontekstu, ali i životnom zadovoljstvu učenika viših razreda osnovne škole.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Majda Rijavec (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Rijavec, Majda; Ivanković, Melita
Dispozicijski optimizam i pesimizam kao prediktori školskog uspjeha, ciljnih orijentacija u učenju, straha od ispitivanja i životnog zadovoljstva učenika // Napredak (Zagreb), 158 (2017), 4; 397-417 (recenziran, članak, znanstveni)
Rijavec, M. & Ivanković, M. (2017) Dispozicijski optimizam i pesimizam kao prediktori školskog uspjeha, ciljnih orijentacija u učenju, straha od ispitivanja i životnog zadovoljstva učenika. Napredak (Zagreb), 158 (4), 397-417.
@article{article, year = {2017}, pages = {397-417}, keywords = {Optimizam, Pesimizam, Ciljne orijentacije u\v{c}enja, \v{S}kolski uspjeh, Strah od ispitivanja, Zadovoljstvo \v{z}ivotom}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {158}, number = {4}, issn = {1330-0059}, title = {Dispozicijski optimizam i pesimizam kao prediktori \v{s}kolskog uspjeha, ciljnih orijentacija u u\v{c}enju, straha od ispitivanja i \v{z}ivotnog zadovoljstva u\v{c}enika}, keyword = {Optimizam, Pesimizam, Ciljne orijentacije u\v{c}enja, \v{S}kolski uspjeh, Strah od ispitivanja, Zadovoljstvo \v{z}ivotom} }
@article{article, year = {2017}, pages = {397-417}, keywords = {optimism, pessimism, goal orientations, test anxiety, academic achievement, life satisfaction}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {158}, number = {4}, issn = {1330-0059}, title = {Dispositonal optimism and pessimism as predictors of students' academic achievement, goal orientations in learning, test anxiety and life satisfaction}, keyword = {optimism, pessimism, goal orientations, test anxiety, academic achievement, life satisfaction} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font