Industrija digitaliziranih sadržaja stvara novu paradigmu teorije troškova:Nulti granični trošak u digitalnom izdanju časopisa (CROSBI ID 264378)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Lozić, Joško
hrvatski
Industrija digitaliziranih sadržaja stvara novu paradigmu teorije troškova:Nulti granični trošak u digitalnom izdanju časopisa
Cilj je ovog rada ukazati na promjenu paradigme ekonomske teorije troškova koja je nastala kao rezultat razvoja poslijeindustrijskog načina proizvodnje i distribucije roba. Digitalizacija i konvergencija proizvodnih procesa izravno su utjecale na promjene načina proizvodnje unutar velikog broja starih industrija. Medijska se industrije našla na udaru među prvima. Digitalizacijom proizvoda odnosno proizvodnjom digitalnog sadržaja, koji je zamijenio fizički proizvod, stvorena je izravna konkurencija proizvodima medijske industrije koji su se proizvodili i prodavali na „starim“ medijima. Digitalizacijom sadržaja nestao je veliki dio proizvodnog procesa te su se marginalni troškovi proizvodnje dodatne jedinice proizvoda približili nuli. Proizvodnja i distribucija digitalnih proizvoda, kod kojih je marginalni trošak približno nula, posebno je pogodila nakladničku industriju te je potpuno promijenio globalnu sliku industrije. U radu ćemo obraditi primjer nultog marginalnog troška u industriji časopisa.
industrija časopisa, medijska industrija, nulti marginalni trošak, poslijeindustrijski model
nije evidentirano
engleski
The digitized content industry creates a new paradigm of cost theory: Zero marginal cost in digital magazine industry
nije evidentirano
magazine industry, media industry, zero marginal cost, post-industrial model
nije evidentirano