Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Implicitno i eksplicitno jezično znanje učenika nižih razreda osnovne škole (CROSBI ID 675819)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Cvikić, L. ; Sokolić, Ana Marija Implicitno i eksplicitno jezično znanje učenika nižih razreda osnovne škole // 4. Međimurski filološki i pedagoški dani. 2019. str. 5-6

Podaci o odgovornosti

Cvikić, L. ; Sokolić, Ana Marija

hrvatski

Implicitno i eksplicitno jezično znanje učenika nižih razreda osnovne škole

Ciljevi nastave hrvatskoga jezika u nižim razredima osnovne škole usmjereni su istovremeno na razvoj jezično-komunikacijske sposobnosti učenika, tj. znanje jezika, kao i na ovladavanje temeljnim lingvističkim pojmovima, odnosno znanje o jeziku. Da bi se navedeni ciljevi ostvarili, učenici proširuju svoje implicitno te počinju ovladavati eksplicitnim jezičnim znanjem (Ellis 2008). Temeljna je svrha ovoga rada na primjerima ovladanosti pravopisnom normom utvrditi odnos implicitnog i eksplicitnog jezičnoga znanja učenika nižih razreda osnovne škole, odnosno postoji li ujednačenost između implicitnog znanja (uporaba pravopisnih pravila) i eksplicitnog znanja (poznavanje pravopisnih pravila). Istraživanje je provedeno na uzorku 80 učenika četvrtih razreda osnovne škole, a građu za istraživanje činili su primjeri iz tekstova udžbenika Hrvatskoga jezika te Prirodne i društva. Provedeno istraživanje pokazalo je neujednačenu razinu implicitnoga i eksplicitnoga znanja, kao i nedovoljan stupanj prijenosa (jezičnih) znanja između različitih nastavnih predmeta. U radu će se iscrpno prikazati rezultati provedenoga istraživanja te ponuditi smjernice za učinkovitije poučavanje pravopisa u nastavi Hrvatskoga jezika.

nastava, hrvatski jezik, pravopis

nije evidentirano

engleski

Implicit and explicit language knowledge of primary school pupils

nije evidentirano

teaching, Croatian language, spelling rules

nije evidentirano

Podaci o prilogu

5-6.

2019.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

4. Međimurski filološki i pedagoški dani

Podaci o skupu

Međimurski filološki dani 4

predavanje

26.04.2019-26.04.2019

Čakovec, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija