Implicitno i eksplicitno jezično znanje učenika nižih razreda osnovne škole (CROSBI ID 675819)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Cvikić, L. ; Sokolić, Ana Marija
hrvatski
Implicitno i eksplicitno jezično znanje učenika nižih razreda osnovne škole
Ciljevi nastave hrvatskoga jezika u nižim razredima osnovne škole usmjereni su istovremeno na razvoj jezično-komunikacijske sposobnosti učenika, tj. znanje jezika, kao i na ovladavanje temeljnim lingvističkim pojmovima, odnosno znanje o jeziku. Da bi se navedeni ciljevi ostvarili, učenici proširuju svoje implicitno te počinju ovladavati eksplicitnim jezičnim znanjem (Ellis 2008). Temeljna je svrha ovoga rada na primjerima ovladanosti pravopisnom normom utvrditi odnos implicitnog i eksplicitnog jezičnoga znanja učenika nižih razreda osnovne škole, odnosno postoji li ujednačenost između implicitnog znanja (uporaba pravopisnih pravila) i eksplicitnog znanja (poznavanje pravopisnih pravila). Istraživanje je provedeno na uzorku 80 učenika četvrtih razreda osnovne škole, a građu za istraživanje činili su primjeri iz tekstova udžbenika Hrvatskoga jezika te Prirodne i društva. Provedeno istraživanje pokazalo je neujednačenu razinu implicitnoga i eksplicitnoga znanja, kao i nedovoljan stupanj prijenosa (jezičnih) znanja između različitih nastavnih predmeta. U radu će se iscrpno prikazati rezultati provedenoga istraživanja te ponuditi smjernice za učinkovitije poučavanje pravopisa u nastavi Hrvatskoga jezika.
nastava, hrvatski jezik, pravopis
nije evidentirano
engleski
Implicit and explicit language knowledge of primary school pupils
nije evidentirano
teaching, Croatian language, spelling rules
nije evidentirano
Podaci o prilogu
5-6.
2019.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
4. Međimurski filološki i pedagoški dani
Podaci o skupu
Međimurski filološki dani 4
predavanje
26.04.2019-26.04.2019
Čakovec, Hrvatska