Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Nasilno ponašanje učenika prema nastavnicima u relaciji sa školskom klimom (CROSBI ID 426397)

Ocjenski rad | diplomski rad

Prpić, Marko Nasilno ponašanje učenika prema nastavnicima u relaciji sa školskom klimom / Cajner Mraović, Irena (mentor); Zagreb, Hrvatski studiji, . 2018

Podaci o odgovornosti

Prpić, Marko

Cajner Mraović, Irena

hrvatski

Nasilno ponašanje učenika prema nastavnicima u relaciji sa školskom klimom

Istraživanje nasilnoga ponašanja učenika prema nastavnicima rastući je, te do sad nedovoljno istraženi problem školstva svugdje u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj. Ovaj rad donosi jedinstvenu analizu utjecaja školske klime, sa svoje četiri komponente (priroda odnosa između nastavnika i učenika ; priroda odnosa među učenicima ; mjera do koje je dozvoljena autonomija učenika pri donošenju odluka ; jasnoća, konzistentnost i korektnost pravila škole), na pojavu nasilnoga ponašanja učenika prema nastavnicima. Istraživanje je temeljeno na četiri nulte hipoteze, koje negiraju povezanost pojave nasilnoga ponašanja učenika s pojedinim komponentama školske klime, a provedeno je na uzorku ispitanika koji je sačinjen od 451 učenika završnih razreda zagrebačkih srednjih škola. Rezultati ukazuju na to kako gotovo trećina učenika ima iskustva s nasilnim ponašanjem učenika prema nastavnicima, odnosno da zna za takve oblike školskoga nasilja. Također, rezultati analize tablica kontingencije i hi-kvadrat testova pokazuju kako postoji statistički značajna povezanost između pojave nasilnoga ponašanja učenika nad nastavnicima te prirode odnosa između nastavnika i učenika, prirode odnosa među učenicima, te jasnoće, konzistentnosti i korektnosti pravila koje škola pruža. Hipoteza koja tvrdi kako ne postoji povezanost između mjere do koje je dozvoljena autonomija učenika pri donošenju odluka i pojave nasilnoga ponašanja učenika prema nastavnicima je prihvaćena, jer analiza nije pokazala statistički značajnu povezanost. Istraživanje ovakvoga tipa ima značajne praktične implikacije na sigurnost škola, jer ukazuje na potrebu kvalitetnoga dizajniranja školske klime u zagrebačkim srednjim školama.

Školska klima, nasilje, učenici, nastavnici

nije evidentirano

engleski

Pupils Violent Behavior Against Teachers in Relation to School Climate

nije evidentirano

School Climate, Violence, Students, Teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

100

25.05.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatski studiji

Zagreb

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Sociologija