Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

RAZVOJ PREDČITAČKIH VJEŠTINA UZ GLAZBENU MOTIVACIJU (CROSBI ID 426355)

Ocjenski rad | diplomski rad

KALEBIĆ, Ana RAZVOJ PREDČITAČKIH VJEŠTINA UZ GLAZBENU MOTIVACIJU / Budinski, Vesna (mentor); Jurkić Sviben, Tamara (neposredni voditelj). Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2019

Podaci o odgovornosti

KALEBIĆ, Ana

Budinski, Vesna

Jurkić Sviben, Tamara

hrvatski

RAZVOJ PREDČITAČKIH VJEŠTINA UZ GLAZBENU MOTIVACIJU

Predčitačke vještine uvjet su za uspješno svladavanje početnog čitanja u okviru formalnog obrazovanja koje započinje u prvom razredu osnovne škole. Slušna i vidna obrada osnovne su predvještine koje dijete treba usvojiti kako bi ovladalo vještinom čitanja. Slušna obrada, osim što je važna za razvoj jezika, a uz vidnu obradu i za razvoj čitanja, presudna je i za razvoj fonološke svjesnosti, koja je, pak ključna za uspješno ovladavanje početnim čitanjem. Kada dijete postane svjesno da se rečenica sastoji od riječi, riječ od slogova, a slogovi od fonema (glasova) možemo reći da je razvio fonološku svjesnost. Mnogobrojna znanstvena istraživanja u okviru glazbe i glazbenog obrazovanja potvrdila su pozitivan utjecaj glazbe na opći razvoj djeteta. Pozitivan utjecaj potvrđen je na kognitivnim, psihomotornim, socijalnim i emocionalnim aspektima razvoja. Glazbene aktivnosti i glazbena motivacija, u vrijeme kada dijete intenzivno ovladava jezikom, utječu na razvoj jezičnih sposobnosti i fonološke svjesnosti, te jačaju osjećaj za ritam. Cilj istraživanja bio je utvrditi promjene u razvoju fonološke svjesnosti pod utjecajem glazbene motivacije kod djece predškolske dobi. Nasumičnim odabirom djeca su podijeljena na eksperimentalnu i kontrolnu skupinu. Kod eksperimentalne skupine istraživala se razina fonološke svjesnosti uz uvođenje glazbene motivacije, dok se u kontrolnoj skupini pratio razvoj fonološke svjesnosti bez uvođenja glazbene motivacije. U istraživanju su sudjelovala djeca polaznici Dječjeg vrtića Radost iz Splita. Uzorak čini ukupno N=28 djece, jednako podijeljenih u eksperimentalnu i kontrolnu skupinu, od toga je 6 dječaka i 8 djevojčica u eksperimentalnoj skupini, a 8 dječaka i 6 djevojčica u kontrolnoj skupini. Rezultati dobiveni ovim istraživanjem ukazuju na to da djeca postižu bolje rezultate na finalnom nego na inicijalnom testiranju, kao i da djeca iz eksperimentalne skupine pokazuju veći stupanj napretka unutar svoje skupina na finalnom testiranju, u odnosu na kontrolnu skupinu. Također, došli smo i do nekih zanimljivih podataka, poput onih da djeca obuhvaćena ovim istraživanjem uspješnije rješavaju zahtjevnije zadatke fonološke svjesnosti od onih jednostavnijih. Dobiveni rezultati ograničene su relevantnosti zbog malog uzorka ispitanika i zbog kratkog vremenskog perioda u kojem je istraživanje provedeno, stoga ne možemo na temelju dobivenih rezultata donositi globalne zaključke. Smatramo da bi podatci bili relevantniji kada bi ispitivanje bilo provedeno na većem broju ispitanika i na dužem vremenskom period (jedna pedagoška godina), odnosno bilo bi dobro da istraživanje započne na početku pedagoške godine (u rujnu) kada djeca uđu u program predškolskog odgoja i da traje do završetka pedagoške godine (do lipnja).

predčitačke vještine, glazbena motivacija, fonološka svjesnost, vještina čitanja

nije evidentirano

engleski

DEVELOPMENT OF PREREADING SKILLS WITH MUSIC MOTIVATION

nije evidentirano

pre-reading skills, musical motivation, phonological awareness, reading skill

nije evidentirano

Podaci o izdanju

69

09.04.2019.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Interdisciplinarne humanističke znanosti, Kroatologija