Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

POČETNO PISANJE NA HRVATSKOME JEZIKU U PRVOM RAZREDU OSNOVNE ŠKOLE – GLAZBENA MOTIVACIJA U METODIČKOM INSTRUMENTARIJU (CROSBI ID 426354)

Ocjenski rad | diplomski rad

Vojvodić, Ines POČETNO PISANJE NA HRVATSKOME JEZIKU U PRVOM RAZREDU OSNOVNE ŠKOLE – GLAZBENA MOTIVACIJA U METODIČKOM INSTRUMENTARIJU / Budinski, Vesna (mentor); Jurkić Sviben, Tamara (neposredni voditelj). Zagreb, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2016

Podaci o odgovornosti

Vojvodić, Ines

Budinski, Vesna

Jurkić Sviben, Tamara

hrvatski

POČETNO PISANJE NA HRVATSKOME JEZIKU U PRVOM RAZREDU OSNOVNE ŠKOLE – GLAZBENA MOTIVACIJA U METODIČKOM INSTRUMENTARIJU

Pisanje je jezična djelatnost izražavanja misli pismom, a služi za sporazumijevanje. Pretpostavlja skup znanja i vještina te se mora učiti. Sustavno poučavanje pisanja započinje polaskom u školu u okviru nastavnog predmeta Hrvatski jezik. Početno čitanje i pisanje jedno je od pet nastavnih područja koje taj predmet obuhvaća, a podrazumijeva: zamjećivanje glasova na početku, u sredini i na kraju riječi, prepoznavanje formalnih i rukopisnih slova i povezivanje s glasom, povezivanje glasova i slova u cjelovitu riječ, svladavanje glasovne analize i sinteze riječi, pravilno pisanje slova, riječi i rečenica formalnim i rukopisnim slovima. Za uspješno pisanje potrebno je poznavanje slova, razvijen sluh, razvijena fonemska svjesnost, pamćenje te vizualna i motorička aktivnost koje se mogu ostvariti glazbenom motivacijom. Provedeno je longitudinalno istraživanje o postignućima učenika u početnom pisanju nakon dva mjeseca pouke, na kraju prvog polugodišta i na kraju prvog razreda u Osnovnoj školi „Ljubo Babić“ (Jastrebarsko) i Osnovnoj školi „Kajzerica“ (Zagreb) na uzorku od 124 učenika. U prijenosu glasa u slovo uspješno je bilo 75, 8% učenika, a u pisanju formalnim pismom 82, 3% učenika i rukopisnim pismom 39, 5% učenika temeljem logografske strategije. Rezultati pri pisanju po diktatu pokazali su da je 32, 3% učenika bilo uspješno u sve tri kategorije koje su se vrednovale (primjena pravopisne norme, odvajanje riječi u rečenici te točnost riječi i grafemsko oblikovanje). Dokazana je pozitivna povezanost između prijenosa glasa u slovo, početnog pisanja riječi formalnim pismom i početnog pisanja riječi rukopisnim pismom. S obzirom na spol djevojčice su bile uspješnije u pisanju riječi rukopisnim pismom i pisanju po diktatu (fonološko i grafemsko oblikovanje riječi). S obzirom na mjesto školovanja, učenici u Jastrebarskom uspješniji su u primjeni pravopisne norme u diktatu. Dobiveni rezultati mogu biti pokazatelj usvojenosti početnog čitanja i pisanja u prvome razredu osnovne škole.

pisanje, početno čitanje i pisanje, formalna slova, rukopisna slova

nije evidentirano

engleski

Initial writing on Croatian language in the first grade of primary scgool-musical motivation into the methodological instrumentarium

nije evidentirano

writing, initial reading and writing, formal characters, handwritten characters

nije evidentirano

Podaci o izdanju

73

08.07.2016.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Interdisciplinarne humanističke znanosti, Kroatologija